گروه‌های مردمی و جهادی ۱۲۰ مدرسه کم‌برخوردار سیستان‌وبلوچستان را بهسازی می‌کنند

تهران (پانا) - گروه‌های مردمی و جهادی در قالب طرح شهید‌عجمیان ۱۲۰ مدرسه کم‌برخوردار در سطح استان سیستان و بلوچستان را بهسازی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۷۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
گروه‌های مردمی و جهادی ۱۲۰ مدرسه کم‌برخوردار سیستان‌وبلوچستان را بهسازی می‌کنند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، طرح شهید سید روح الله عجمیان به منظور بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم برخوردار با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی، سازمان بسیج سازندگی ، بنیاد علوی ، بنیاد برکت ، سازمان بسیج دانش‌آموزی ، سازمان بسیج دانشجویی و گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

این طرح با اهداف ترویج و ارتقاء روحیه جهادی و ایجاد بستری مناسب جهت آشنایی و همکاری دانش‌آموزان با گروه‌های جهادی و استفاده از ظرفیت هنرستان‌های فنی‌حرفه ای و کاردانش و بهره‌وری از مهارت‌های کسب شده توسط دانش‌آموزان، طرح بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار با عنوان طرح شهید سید روح الله عجمیان در تعطیلات نوروز و تابستان سال آینده در حال اجراست .

اجرای این طرح در قالب گروه‌های جهادی جهت تسریع در ارائه خدمات به دور از موانع اداری در دستور کار قرار دارد و حضور گروه‌های مردمی اعم از خیرین و دانش‌آموزان بسیار ارزشمند است.

عیدانه گروه‌های جهادی با نام شهید عجمیان برای دانش‌آموزان ٣٠ مدرسه کم‌برخوردار در ۶ منطقه سیستان در حال اجرا است. مردمی‌سازی بعد دیگر این طرح است و حضور اقشار مختلف مردم تجلی مردمی‌سازی در امر مهم مدرسه‌سازی خواهد بود.

شایان ذکر است، ۱۵ گروه جهادی شناسایی شده در استان سیستان و بلوچستان با حضور جهادی خود در ۱۲۰ مدرسه در ۳۴ منطقه آموزش و پرورش استان در این طرح مشارکت دارند.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار طرح شهید سید روح‌الله عجمیان بین اداره‌کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی استان و اداره‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان منعقد شده است که بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری متقابل به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اجرایی، مدیریتی و تخصصی طرفین در زمینه تحقق اهداف و برنامه‌های مرتبط با بهسازی، تجهیزات کلاسی ، آزمایشگاهی و هنرستانی مدارس واقع در مرکز و شهرستانها و اجرای اقدامات مرتبط با شاداب‌سازی مدارس با به‌کارگیری ظرفیت هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش و گروه‌های جهادی و فعال در استان به‌منظور تحقق شعار مردمی‌سازی دولت، کاهش هزینه‌ها، کاهش ضایعات و استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌های موجود به امضا رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار