در آستانه جشن نیمه شعبان

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی «دختران ایران قوی» برگزار شد

قم(پانا)- مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی دختران ایران قوی، امروز در سالن همایش کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۴۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی «دختران ایران قوی» برگزار شد

مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی دختران ایران قوی، امروز در آستانه نیمه شعبان با حضور مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش در سالن همایش کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در همایش فوق، با اشاره به فرایند برگزاری جشنواره دختران ایران قوی، بر حضور موثر جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مبارزه با جنگ نرم دشمن تاکید کرد و نقش آفرینی دختران دانش آموز در عرصه های فرهنگی و منطبق بر مفاد بیانیه گام دوم انقلاب بویژه جشنواره مذکور را، تحسین برانگیز خواند.

در ادامه، رابعه امامی رضوی مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش،گفت: دختران سرزمین ما با شرکت در جشنواره دختران ایران قوی نشان دادند با درک صحیح از هویت خود و شناخت درست از احساسات و عواطف خویشتن و باورمندی به ارزشهای میهن عزیز اسلامی، می توانند آثار ماندگار از خود به جای بگذارند.

نفیسه علمی نیک مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در حاشیه این مراسم به پانا گفت: نخستین جشنواره ملی دختران ایران قوی با همکاری امور زنان وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استان و آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) 11 خرداد 1401 سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر شروع شد و تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ادامه یافت.

وی با اشاره به اینکه اهداف جشنواره دختران ایران قوی، تبیین نقش دختران به عنوان پیشران جامعه دانش بنیان و اشتغال آفرین، توجه به جایگاه دختران در تعالی خانواده و جوانی جمعیت و الگو سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی، معرفی شده بود، افزود: در جشنواره فوق، 8525 اثر از دختران دانش آموز تمامی مقاطع تحصیلی و دانشجومعلمان دختر سراسر کشور منطبق بر اهداف فوق جمع آوری شد.

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی دختران ایران قوی ادامه داد: از آثار رسیده به دبیرخانه، 70 مقاله پژوهشی، ۱۳۰۰ دلنوشته، ۱۲۱۰ عکس نوشته، ۵۰۰۰ نقاشی، ۹۲۰ فیلم کوتاه، موشن گرافی و نماهنگ، 70 مقاله پژوهشی و ۲۵ اختراع و نوآوری غربالگری شد و با داوری آثار، ۴۶ مقام اول، ۴۶ مقام دوم و ۵۵ مقام سوم بدست آمد؛ در نهایت با احتساب ۳۶۱ اثر به عنوان اثر برگزیده، جمعا 508 اثر، برای دریافت هدایا معرفی گردید.

در این مراسم، با حضور مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، حسین غریب مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم و مسئولانی از حوزه معاونت پرورشی، از 8 دانش آموز قمی حائز مقام اول در جشنواره ملی دختران ایران قوی به نام های فاطمه رضایی، سوگند خیری، هدیه زهرا صاحبی خجسته، ثنا منصوری، هانا پناهی فر، عطیه رحیمی نیکو، فاطمه قدس پور و زهرا سادات باطنی تقدیر شد.

هدایای دانش آموزان و دانشجومعلمان دختر برگزیده جشنواره از سایر استان ها نیز به حساب آنان واریز شده است.

اجرای سرود، مولودی خوانی و پخش کلیپ از بخش های مراسم اختتامیه بود؛ همچنین کتاب آثار مکتوب برگزیده دانش آموزان و دانشجومعلمان دختر نیز رونمایی شد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار