تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی برای شرکت‌های فعال زیست فناوری و دارو

تهران (پانا) - موافقت نامه سه جانبه بین صندوق نوآوری و شکوفایی، بیمه مرکزی و ستاد زیست فناوری با هدف تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی برای شرکت‌های فعال زیست فناوری، دارو و درمان‌های نوین منعقد شد.

کد مطلب: ۱۳۵۴۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی برای شرکت‌های فعال زیست فناوری و دارو

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، این موافقت نامه به منظور همکاری مشترک جهت گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری و تامین مالی کارآفرینی و فناوری برای توسعه سرمایه‌های انسانی، ترویج کارآفرینی و بهبود ظهور و بروز کسب وکارهای موفق و در راستای اجرایی سازی ماده 7 آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه سلامت(مصوب هیئت وزیران در تیرماه 1401) بین دکتر وحدت رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی و دکتر قانعی دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری امروز سه شنبه 16 اسفند1401 در ساختمان بیمه مرکزی ایران به امضا رسید.

بر اساس این موافقت نامه صندوق سرمایه گذاری خصوصی(PE) با تمرکز بر شرکت‌های فعال در حوزه‌های زیست فناوری، دارو و درمان‌های نوین با اولویت طرح‌های تولید داروهای مشتق از پلاسما تاسیس و تشکیل می‌شود.

سرمایه این صندوق 800 میلیارد تومان است که سهم بیمه مرکزی و صندوق نوآوری 200 میلیارد تومان و سهم ستاد توسعه زیتست فناوری 150 میلیارد تومان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار