مدیر دبیرستان نمونه دولتی شرافت ساوجبلاغ در گفت ‌وگو با پانا:

المپیادهای علمی، باعث تقویت استعدادها و توانایی‌های دانش‌آموزان می‌شود

کرج (پانا)- مدیر دبیرستان نمونه دولتی شرافت شهرستان ساوجبلاغ گفت شرکت دانش‌آموزان در المپیادهای علمی، باعث می‌شود استعدادها و توانایی‌های خود را بشناسند. دانش‌آموزان با تلاش برای موفقیت در المپیادهای علمی می‌توانند برای کنکور پایه خود را حداقل در یک درس قوی‌تر کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
المپیادهای علمی، باعث تقویت استعدادها و توانایی‌های دانش‌آموزان می‌شود

منظر ارمندپیشه، مدیر دبیرستان نمونه دولتی شرافت شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «شرکت دانش آموزان در المپیادهای علمی، باعث می شود استعدادها و توانایی های خود را در یک ماده درسی بشناسند و آن درس را خیلی بهتر برای کنکور جمع بندی کنند. همین موضوع برای شرکت در کنکور به آنها کمک می‌کند تا در آن زمان فشار کمتری را‌ متحمل شوند و از استرس آنان نیز کاسته شود.»

این مدیر در مورد این که بهتر است هدف دانش آموزان موفقیت در کنکور باشد یا المپیادهای علمی بیان کرد:«این موضوع به دو عامل بستگی دارد؛عامل اول سرمایه گذاری خانواده ها روی فرزندانشان و عامل دوم هدف و علاقه دانش آموزان. اگر خانواده ای شرایط حمایت از فرزندانش را برای موفقیت در المپیادهای علمی داشته باشد و همچنین خود دانش آموز نیز به این موضوع علاقمند باشد هیچ اشکالی ندارد که آن دانش آموز از همان ابتدا برای موفقیت در المپیاد تلاش کند.»

ارمندپیشه در ادامه اضافه کرد: «برخی دانش آموزان تمام وقت و تمرکز خود را صرف موفقیت در المپیاد یا کنکور می‌کنند به طوری که حتی فرصت تفریح کردن و استراحت را نیز از خود می‌گیرند که این کار شایسته نیست. باید بین درس و تفریح تعادلی وجود داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند با انرژی بیشتری به کار خود ادامه دهند. اگر دانش آموزان در درس خواندن چه برای کنکور و چه برای شرکت در المپیادها افراط کنند، شرایط روحی مناسبی برای آینده نخواهند داشت، چون تمام توان خود را صرف موفقیت در تحصیل کرده اند و به بخش های دیگر زندگی بی توجه بوده اند.»

وی در پایان اظهارکرد: «توصیه من به دانش آموزانی که علاقه به شرکت در المپیاد های علمی دارند این است که تلاش کنند مطالب درسی را فراتر از مدرسه و از منابع مختلفی پیگیری کنند و همچنین تست های زیادی بزنند،‌همین امر باعث می‌شود که حداقل در یک درس قوی تر شوند و این موضوع نقطه قوت آنها در کنکور خواهد بود. همچنین شرکت در المپیادهای علمی باعث ایجاد حس رقابتی بین دانش آموزان می‌شود که اگر این رقابت سالم باشد می‌تواند خیلی سازنده باشد و انگیزه آنان را برای ادامه راه بیشتر کند.»

دانش آموز خبرنگار: دیانا ناصرترابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار