وزیر بهداشت تاکید کرد؛

تقویت دیپلماسی سلامت بین ایران و عراق

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته است پشتیبانی علمی جامعی از دانشگاه علوم پزشکی سبطین در کربلا داشته باشد که نشان دهنده گام های عملی در حوزه دیپلماسی سلامت بین دو کشور است.

کد مطلب: ۱۳۵۳۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تقویت دیپلماسی سلامت بین ایران و عراق

بهرام عین‌اللهی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی حوزه سلامت بین ایران و عراق اظهار داشت: خوشحالیم که امسال دیدارهای متعددی با مقامات عراق (وزیر بهداشت عراق و وزیر آموزش عالی) و معاونان رییس جمهور این کشور در بغداد و تهران داشتیم که نتیجه آن انعقاد تفاهم‌نامه‌های حوزه سلامت بین دو کشور بوده است.

وی افزود: نه تنها چندین تفاهم‌نامه بین دو‌کشور امضا شد؛ بلکه در حال حاضر به شکل عملیاتی با کشور دوست و برادر عراق همکاری داریم؛ از جمله امروزه دانشجویان عراقی توانمندی در رشته‌های مختلف پزشکی در سطوح تخصصی و فوق تخصصی در جمهوری اسلامی ایران در حال تحصیل هستند و همایش های علمی مشترکی هم بین دو کشور برگزار شده است.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته است پشتیبانی علمی جامعی از دانشگاه علوم پزشکی سبطین در کربلا داشته باشد که نشان دهنده گام های عملی در حوزه دیپلماسی سلامت بین دو کشور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: برنامه‌هایی را برای برگزاری همایش ‌های مشترک علمی و طرح های پژوهشی بین دو کشور در دستور کار داریم چرا که ایران و عراق در یک منطقه زندگی می کنند، بسیاری از بیماری های دو کشور مشترک است و هرچه تحقیقات در این زمینه بیشتر باشد، می‌توانیم به راهکارهای مؤثرتری در پیشگیری و درمان دست یابیم.

وی به تشکیل گروه G5 با حضور کشور‌های ایران عراق، افغانستان و سازمان بهداشت جهانی اشاره و تصریح کرد: تاکنون دو نشست از سوی گروه G5 برگزار شده و نشست بعدی دو ماه دیگر در ایران برگزار خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین در آخرین نشست این اجلاس در خصوص همکاری‌ بین بانک های خون کشورها تفاهم های بسیار خوبی صورت گرفت که می‌تواند باعث ارتقای سلامت در منطقه شود.

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه سیاست دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی دوستی و همکاری بین کشورهای همسایه بوده و هست، گفت: در تلاشیم تا همکاری در حوزه دیپلماسی سلامت بین ایران و همسایگان تقویت شود و خرسندیم که دولت جدید عراق و وزیر علوم این کشور، این راهبرد را تسریع کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار