اسماعیلی در نطق میان دستور:

فساد اداری و مالی مهمترین تهدید برای دولت است

خبرگزاری پانا: نماینده سروستان در مجلس گفت: معتقدم مهمترین تهدیدی که بر سر راه دولت یازدهم قرار دارد، همان تهدیدی است که دولت دهم نیز در معرض آن قرار داشت و آن فساد اداری و مالی است و به دولت توصیه می‌کنم برای مبارزه با این فساد شفاف‌سازی را در دستور کار خود قرار دهد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، داریوش اسماعیلی نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: به برکت خون شهدا، ایثار، مقاومت و سلحشوری رزمندگان کشورمان افسانه‌ شکست‌ناپذیری و سلطه‌گری قدرت‌های سلطه‌گر جهانی شکسته شده و برتری ایمان و اراده نستوه استوار ایران اسلامی را به عنوان یکی از عبرت‌های بزرگ تاریخ معاصر به اثبات رسانده است.

وی افزود: در همین راستا در سال جاری که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شد، با حضور کم نظیر مردم در انتخابات ریاست جمهوری،‌ مهمترین گام در خلق حماسه سیاسی برداشته شد، چنانکه نتیجه آن روی کار آمدن آن دولت تدبیر و امید بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در تکمیل این حماسه مردمی با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری با دولت همکاری شایسته‌ای را داشت و به صورت کم سابقه‌ای به اکثریت وزرای پیشنهادی به ویژه تیم اقتصادی دولت رأی اعتماد بالا داد تا زمینه تحقق حماسه اقتصادی را فراهم آورد.

اسماعیلی تصریح کرد: سخنرانی رئیس‌ جمهور در سازمان ملل پیام محکمی بود که جهان معاصر را مخاطب قرار داد تا حقایق ماندگاری را که نشان از حقانیت، صلح‌طلبی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است در حافظه افکار عمومی جهان ثبت کند.

وی ادامه داد: دانشمندان، علما، محققان و مدرسان از دولت تدبیر و امید انتظار دارند تا با اولویت قرار دادن علم و دانشگاه، حوزه فناوری‌های نوین و استراتژیک را مورد حمایت جدی قرار دهند، چراکه تحقق حماسه اقتصادی با تولید ملی میسر است و افزایش ارزش پول ملی رها شدن از وابستگی به درآمدهای نفتی، ساماندهی اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال تنها با حمایت از تولید ملی با فعال شدن بخش خصوصی محقق می‌شود.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: من معتقدم مهمترین تهدیدی که بر سر راه دولت یازدهم قرار دارد، همان تهدیدی است که دولت دهم نیز در معرض آن قرار داشت و آن فساد اداری و مالی است، به دولت توصیه می‌کنم برای مبارزه با این فساد شفاف‌سازی را در دستور کار خود قرار دهد و مهمترین روش در این عرصه استفاده از فناوری اطلاعات و در حقیقت رونق IT در کشور است.

اسماعیلی بیان داشت: بررسی کارشناسی و تمرکز عمیق نمایندگان روی طرح‌ها و لوایح به دلیل پیگیری امورات اجرایی حوزه‌های انتخابیه تقلیل یافته است و متأسفانه انجام طرح‌های عمرانی و دیگر امور مربوط به شهرستان‌ها تنها با حضور نمایندگان در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و پیگیری توسط آنها انجام می‌شود و این امر سبب شده تا وقت اصلی نمایندگان شهرستان‌ها صرف این امور شود و در نتیجه قوانین مصوب مجلس از غنای کافی برخوردار نباشد، ضرورت دارد تا در این خصوص تدبیر لازم اندیشیده شود.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و رفع آنها شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار