مدیر کل آموزش و پرورش استان در جلسه گردهمایی کارشناسان انجمن اولیا و مربیان استان:

گسترش فضای مجازی نقش تربیتی اولیا را حساس تر کرده است

زنجان(پانا)- مدیر‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه اولیای دانش‌آموزان اولین الگو در مسیر رشد کودک و نوجوان هستند گفت نقش تربیتی اولیا بخاطر گسترش فضای مجازی حساس تر شده است.

کد مطلب: ۱۳۵۲۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
گسترش فضای مجازی نقش تربیتی اولیا را حساس تر کرده است

علی اسماعیلی، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، در جلسه گردهمایی کارشناسان انجمن اولیا و مربیان نواحی و مناطق ۱۴ گانه استان با تاکید بر نقش مهم کارشناسان انجمن اولیا و مربیان در ایجاد رابطه مطلوب با اولیای دانش آموزان گفت: کارشناسان انجمن اولیا و مربیان نقش مهمی در ایجاد رابطه صمیمی با اولیا دارند و باید علاوه بر تلاش برای مشارکت حداکثری اولیا در امور مدرسه برای اقناع مطلوب آنان در موضوعات مختلف نیز تلاش کنند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به گسترش روزافزون دسترسی به فضای مجازی در میان دانش آموزان افزود: امروزه با گسترش دسترسی نوجوانان به فضای مجازی، پدر و مادر نقش حساس تری در تربیتی نوجوانان دارند. زیرا آنان اولین الگویی را که می پذیرند اولیا خود هستند؛ و کارشناسان انجمن اولیا و مربیان باید این موضوع را در بحث آموزش خانواده مورد توجه قرار دهند.
مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود افزود: اگر در مسیر تربیتی، خانواده به طور صحیح ورود کند قطعا مطالبات تربیتی صحیح تری نیز از مدرسه و سیستم آموزشی خواهد داشت.

علی اسماعیلی با تاکید بر توجه دولت به جایگاه مردم در حوزه های مختلف تصمیم گیری گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به مشارکت مردم در جایگاه های تصمیم گیری دارد؛ که بخشی از این موضوع، خود را در قالب انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش به منصه ظهور می نشاند. طبیعی است که اگر اولیا خود را در تصمیم گیری های مربوط به مدرسه سهیم بدانند به آسانی می توان از ظرفیت آنان در پیش برد برنامه های مدرسه استفاده کرد.

اسماعیلی در پایان سخنان خود با تشریح اهداف بدخواهان نظام جمهوری اسلامی گفت: در اغتشاشات اخیر دیدیم که یکی از اهداف مخالفین نظام جمهوری اسلامی، ایجاد یاس و ناامیدی عمیق در میان آحاد جامعه است و ما مسئولیت سنگینی در خصوص خنثی سازی این توطئه و امیدآفرینی در میان دانش آموزان و فرهنگیان داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار