رئیس دانشگاه تهران خبر داد:

جذب دانشجومعلم در دانشگاه تهران از مهرماه سال آینده

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه تهران با اشاره به توافق‌نامه‌ای که با دانشگاه فرهنگیان منعقد شده است، گفت تفاهم‌نامه مذکور به منظور ارتقای وضعیت معلمان و دانشجویانی است که می‌خواهند نقش معلمی را برعهده بگیرند و از مهرماه سال آتی اجرایی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۵۲۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
جذب دانشجومعلم در دانشگاه تهران از مهرماه سال آینده

سیدمحمد مقیمی در مراسم تجلیل از دانشجومعلمان برتر و سرآمد دانشگاه فرهنگیان در مراسم تجلیل از دانشجو معلمان برتر و سرآمد دانشگاه فرهنگیان که صبح امروز، شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با اشاره به مراحل اجرایی شدن توافق میان دانشگاه تهران و دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: ان‌شالله دانشگاه تهران یک شراکت استراتژیک برای تربیت دانشجومعلمان خواهد داشت و تفاهم‌نامه مذکور به منظور ارتقای وضعیت معلمان و دانشجویانی که می‌خواهند نقش معلمی را برعهده بگیرند، اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این توافقنامه از مهرماه سال آتی به صورت مشترک با دانشگاه فرهنگیان اجرایی خواهد شد و دانشجومعلمانی طی فرایندی مشترک جذب می‌‌شوند. امیدواریم بتوانیم از این طریق برای نظام تعلیم و تربیت کشور نقش آفرینی کنیم.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دانشگاه تهران آمادگی دارد تا در خدمت هدف مقدس تربیت معلمان قرار بگیرد، گفت: مدرسه نقطه عزیمت تمدن نوین اسلامی است و هدف نهایی ما رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. این هدف محقق نخواهد شد مگر آنکه معلمان دارای صلاحیت تربیت شوند.

مقیمی با بیان اینکه یکی از غفلت‌هایی که در پرورش معلمان و ایفای نقش آنها در مدارس وجود داشته این بوده که نقش علمی و تربیتی آنها را به صورت توامان نادیده گرفته شده است، عنوان کرد: گاهی اوقات ساختارهای مستقلی شکل می‌‌گیرد و هر بخش را جداگانه درنظر می گیریم، در حالی که نقش تعلیمی و تربیتی آمیخته بایکدیگر است.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر نقش تربیتی معلم بیشتر از نقش علمی نباشد، کمتر هم نیست، تصریح کرد: نقش معلمان در دنیای امروز نقش مربیگری است، حوادث اخیر نشان داد در انتقال این انتظارات به خوبی عمل نشده‌ است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر نتوانسته‌ایم در مقایسه با اثرگذاری فرهنگ غربی، توفیق داشته باشیم، دلیلش لین است که نتوانسته‌ایم از مهارت‌ها و ابزارهایی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار