قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

انجمن خیرین میراث فرهنگی کشور تشکیل ‌می‌شود

۸ هزار میلیارد تومان برای تملک خانه‌ها و بناهای اولویت‌دار کشورنیاز است

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر ضرورت تملک املاک پیرامون منزل تاریخی میرزا کوچک‌خان در محله قدیمی استاد سرای رشت با ورود خیرین گیلانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۲۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
انجمن خیرین میراث فرهنگی کشور تشکیل ‌می‌شود

علی دارابی در حاشیه بازدید از محله قدیمی استاد سرای رشت، با اشاره به شخصیت ارزشمند میرزا کوچک‌خان گفت: خانه پدری میرزا کوچک‌خان جنگلی در محله قدیمی استاد سرای رشت و منسوب به این چهره بزرگ ایران زمین نیاز به تملک املاک پیرامون منزل تاریخی دارد.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی افزود: منزل این چهره مبارز در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است و ورود خیرین نیز قطعا سبب توسعه فرهنگ و حفظ میراث‌فرهنگی می‌شود.

وی در ادامه گفت: هم‌اکنون در حوزه میراث‌فرهنگی به ۸ هزار میلیارد تومان نیاز است که خانه‌ها و بناهای اولویت‌دار در کشور تملک شوند.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، بودجه حال حاضر این وزارت‌خانه را ۳ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تملک خانه‌ها و بناهای اولویت‌دار در کشور نیاز به یک نهضت بزرگ دارد و چون منابع دولت محدود است نیاز مبرم به داشتن انجمن خیرین میراث فرهنگی احساس می‌شود.

دارابی در پایان گفت: به زودی انجمن خیرین میراث فرهنگی در کشور تشکیل ‌می‌شود که از ظرفیت آنان برای تملک خانه‌ها و بناهای اولویت دار در کشور استفاده می‌شود و امیدوارم مردم گیلان که در عرصه‌های مختلف پیشتاز بودند، به این امر ورود پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار