دانش‌آموز نویسنده و خبرنگار پانا ملارد:

موفقیت اتفاقی نیست و نیازمند برنامه‌ریزی است

ملارد (پانا) - دانش آموز نویسنده و خبرنگار پانا مدرسه استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم شهرستان ملارد، کسب موفقیت را نیازمند تلاش و پشتکار فرد دانست و گفت موفقیت اتفاقی نیست و به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۳۵۲۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت اتفاقی نیست و نیازمند برنامه‌ریزی است

نرگس مرادی، پایه دهم تجربی دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد، نویسنده و مؤلف دو کتاب "در جستجوی روشنایی و جنگاور صلح" است. دو رمان علمی تخیلی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز که مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کند. او رمان در جستجوی روشنایی را تقریبا یک‌سال پیش به چاپ رسانده و بازخورد خیلی خوبی را بین خوانندگان داشته است؛ شایان ذکر است این کتاب بیشتر مورد استقبال دختران نوجوان قرار گرفته است.

مرادی در مورد آثار خود در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد: «کتاب جنگاور صلح، در آذرماه سال 1401 به چاپ رسید. خواننده‌های این رمان، نوجوانان و جوانان دختر و پسر هستند؛ شاید به دلیل نام کتاب باشد که بازخورد خیلی خوبی میان جوانان داشته است. هر دو رمان بسیار جذاب و دارای پیام‌های با ارزشی هستند و خواندن این دو کتاب خالی از لطف نیست.»

وی در مورد علاقه خود به نویسندگی تصریح کرد: «من از وقتی که خودم را شناختم، آتش عشق به نویسندگی، درونم شعله ور شد. زمان برد تا قلم و اوصول نویسندگی را بشناسم و یاد گرفتم چطور با قلم دوست بشوم.»

این نویسنده نوجوان افزود:«از پنجم ابتدایی، شعر می‌گفتم و داستان‌های کوتاه می‌نوشتم و مورد تشویق خانواده و معلمان خود قرار می‌گرفتم. بسیار اهل مطالعه بودم کتاب‌های زیادی از نویسندگان مختلف می خواندم و با شیوه نگارش آشنا شدم.»

وی در مورد موفقیت های خود اظهار کرد: «موفقیت هایم به این دلیل بود که من هیچ‌گاه نه بهانه آوردم و نه بهانه‌ای را پذیرفتم. چون موفقیت، مجموعه‌ای از تلاش‌های کوچک است که هر روز و هر روز تکرار شده‌اند. بزرگ‌ترین ضعف، در تسلیم شدن است همیشه مطمئن‌‌ترین راه برای موفقیت، تلاش دوباره خواهد بود و نکته دیگر این‌که سختی‌ها برای این نیستند که ما را متوقف کنند و درهم بشکنند، سختی‌ها وجود دارند تا ما را آماده کنند و رشد و پیشرفت دهند.»

مرادی در مورد اهداف خود ادامه داد: « برای خودم اهداف بزرگی ترسیم کردم و برای رسیدن به این اهداف برنامه‌ریزی دقیق داشتم و تلاش می‌کنم. با همه توانم، تلاش می‌کنم، و هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شوم، کار امروزم را به فردا موکول نمی‌کنم ودر این مسیر همیشه توکلم به خدا بوده و است، چرا که معتقدم خداوند رحیم، قطعا مزد تلاش‌هایم را می‌دهد.»

این دانش‌آموز در توصیه به همسن و سالان خود، پیشنهاد کرد: «توصیه‌ام به دانش‌آموزان و همسن و سال‌های خودم این است که موفق شدن اتفاقی نیست و افراد در هر سنی که باشند باید برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنند. موفقیت علاوه بر این‌که نیازمند تلاش و پشتکار خود فرد است، نیازمند حمایت‌های والدین نیز می‌باشد. برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد و اینکه ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺗﻮﺍنشان ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻬﺘﺮ ﺷﺪﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ کنند. چون فرصت‌ها اتفاق نمی‌افتند، ما خالق آن‌ها هستیم.»

دانش‌آموز خبر‌نگار: زینب حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار