مدیر کل آموزش های فنی و رفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در بیرجند عنوان کرد

دوره متوسطه موتور محرکه توسعه زیربنایی،تولیدواشتغال

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش های فنی و رفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره متوسطه و به طور ویژه هنرستان ها،موتور محرکه توسعه زیر ساخت های منطقه ای و رونق اقتصاد و اشتغال هستند.

کد مطلب: ۱۳۵۲۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دوره متوسطه موتور محرکه توسعه زیربنایی،تولیدواشتغال

عباس بیات، در کارگروه معاونان آموزشی مدیریت های آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان،تصریح کرد: میانگین تعهد اجتماعی، اخلاقی و اداری پرسنل در نظام تعلیم و تربیت بالابوده و درردیف ادای تکلیف و جلوه هایی ازایثاردرخدمت به دانش آموزان قرار دارد.

وی، با بیان این که اقتضاعات جسمی، جنسی، دگرگونی های عاطفی و روانی قشر نوجوان در کنار چالش های هدایت تحصیلی فرایند تعلیم و تربیت را در این سن خطیر تر و حساس تر می کند، عنوان کرد: معاون متوسطه مبنای تدوین سند آمایش و توسعه منطقه ای و استانی است.

مدیر کل آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، اضافه کرد: اهمیت توزیع عادلانه ارائه خدمات آموزشی، تربیتی و پرورشی در تمامی سطوح فرایند تعلیم و تربیت و نصیب برابر همه دانش آموزان و در نهایت برقراری عدالت آموزشی از این خدمات،ضرورت تدوین سند آمایش متناسب با واقعیت ها، ظرفیت ها و نیازمندی های شغلی و اشتغال هر استان، شهرستان و منطقه را دو چندان می کند.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم تقویت حضور میدانی معاونین متوسطه و گسترش تعامل سازنده با دستگاه های برون سازمانی، ادامه داد: گسترش این تعاملات زمینه ساز برنامه ریزی صحیح و اصولی، گسترش افق فعالیت های آموزشی، پرورشی و تربیتی و توسعه ی زیر ساخت های آموزشی و پرورشی در خراسان جنوبی است.

وی، با بیان این که فرایند هدایت تحصیلی می بایست بر اساس واقعیت ها و نیازمندی های حرفه ای، شغلی و توزیع متوازن جمعیت دانش آموزی بین رشته های تحصیلی انجام شود، خاطر نشان کرد: مدل توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش با توجه به ظرفیت ها و نیازهای متنوع هر استان، شهرستان و منطقه متفاوت است از این رو نمی توان با یک دستورالمعل واحد و کلی نسبت به این آموزش ها تصمیم گیری کرد.

به گفته بیات،توسعه وتنوع رشته های هنرستانی درمناطق محروم یکی از رویکردهای مهم وزارت آموزش و پرورش به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار