۲۵ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند

بوشهر (پانا) - معاون حقوقی و امورمجلس وزارت آموزش و پرورش گفت با هدف جبران کمبود نیروی انسانی و با برگزاری آزمون در اردیبهشت سال آینده، ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۵۲۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند

قاسم احمدی لاشکی در نشست با شورای معاونان آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: امیدواریم دور دوم سفر ریاست جمهوری برای مردم این استان و جامعه بزرگ تعلیم و تربیت، پر از خیر و برکت باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۱ شهید فرهنگی و ۴۷۱ شهید دانش‌آموز استان بوشهر‌، خاطرنشان کرد: وجود شهیدان بزرگی همچون شهید رییسعلی و مدرسه تاریخی سعادت، نشانه تاریخ پرافتخار استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، ذخایر ارزشمند آموزش و پرورش هستند و باید فعالیت‌های تربیتی ما بر محور ترویج آرمان‌ها و آموزه‌های شهدا باشد.

احمدی لاشکی گفت: استان بوشهر از استان‌های پیشرو و موفق در مستندسازی املاک و اراضی آموزش و پرورش است و امیدواریم شاهد برگزاری جشن سنددار کردن همه املاک در آینده نزدیک در این استان به عنوان اولین استان کشور باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری به جهاد تبیین اضافه کرد: باید همگان دستاوردهای انقلاب را به خوبی برای نسل جدید، تبیین و تشریح کنند.

وی بیان کرد: برای حل مشکل بدهی آب، برق و گاز مدارس باید مجلس شورای اسلامی با اصلاح مصوبه گدشته، مدارس را تا سقف الگوی مصرف معاف کند.

احمدی لاشکی تاکید کرد: برای تربیت دانش‌آموز و دانشمند در تراز انقلاب اسلامی، باید همه دستگاه‌های اجرایی در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرند تا بتوانیم با کمترین دغدغه به رسالت تعلیم و تربیت بپردازیم.

وی تصریح کرد: هدف اصلی اجرای قانون رتبه‌بندی، تکریم معلمان شایسته و ایجاد زمینه برای ارتقا شایستگی‌های عمومی و تخصصی فرهنگیان است.

احمدی لاشکی گفت: همه اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد، دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه فرهنگیان حدود ۹۰ هزار نفر است در حالی که فقط نیروهای بازنشسته مشمول قانون رتبه‌بندی ۱۳۵ هزار فرهنگی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تاکنون برای حدود ۵۰۰ هزار فرهنگی، حکم رتبه‌بندی صادر شده است.
وی تاکید کرد: دشمنان با بهانه‌ها و نقشه‌های مختلف به دنبال تعطیلی مدارس هستند تا به نظام آموزشی ضربه وارد کنند اما با همت جهادی همه فرهنگیان، دانش‌آموزان با حضور در محیط مقدس مدرسه، مشغول علم‌آموزی هستند.
احمدی لاشکی تصریح کرد: از یک میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب کنکور سراسری، حدود ۶۸۰ هزار داوطلب در رشته علوم تجربی هستند که عامل این ناهمگونی بین رشته‌های کنکور، کمبود مشاور در مدارس برای هدایت صحیح تحصیلی دانش‌آموز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار