معاون پرورشی دبیرستان امام حسن عسکری(ع):

هدف معاونت پرورشی مدارس، تعالی دانش‌آموزان در مسائل فرهنگی و دینی است

تهران (پانا) - مربیان و معاونین پرورشی باید با تدریس جذاب و به‌روز آموزه‌های فرهنگی و دینی در مدارس، دانش‌آموزان را با وظایف شرعی، دینی، اخلاقی و نیز فرهنگ غنی ایران اسلامی و مسائل روز مرتبط با نوجوانان آشنا کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف معاونت پرورشی مدارس، تعالی دانش‌آموزان در مسائل فرهنگی و دینی است

غلامرضا سویزی، معاون پرورشی مدرسه نمونه دولتی امام حسن عسگری(ع) به مناسبت هفته تربیت اسلامی در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «هدف معاونت پرورشی، تعالی دانش آموزان در مسائل فرهنگی و دینی است که جزء مهم ترین مسائل روزانه زندگی است.»

سویزی ادامه داد: «برای عملی کردن شعار تعلیم و تربیت نیاز به معلم است تا بخش تعلیم را برعهده بگیرد و در قسمت تربیت این مربیان و معاونین پرورشی هستند که دانش آموزان را راهنمایی می کنند. مهم ترین رسالت معاون پرورشی، تربیت درست دانش آموزان بر اساس آموزه های دینی است.»

وی اظهار کرد: «در درجه اول وظیفه معاون پرورشی، تربیتی آشنا کردن دانش آموزان با آموزه های زیبای دین اسلام است. امروزه نوجوانان کمتر با آموزه های دینی انس می گیرند و معاونت پرورشی در مدارس می‌توانند این وظیفه بزرگ یعنی آموزه های دینی را به دانش آموزان بیاموزند. معلم تربیتی بودن وظیفه سنگین و مقدسی است که امیدوارم با کمک خداوند و همکاری دانش آموزان بتوانیم به بهترین شکل وظیفه خود را انجام دهیم.»

سویزی تصریح کرد: «برگزاری مراسم مربوط به مناسبت‌های مختلف مانند اعیاد پیش رو در مدرسه به نوعی هم آموختن آموزه های دینی به دانش آموزان و هم بالا بردن سطح نشاط دانش آموزان در مدرسه است و همچنین برگزاری مراسم های فرهنگی _ مذهبی در مدرسه کمک شایانی به رشد و تعالی تربیتی دانش آموزان می‌کند.»

این معاون پرورشی ادامه داد: «خدا را شکر به این موقعیت رسیدیم که اکثر دانش آموزان مدرسه با کارهای فرهنگی و پرورشی همدل هستند و بیشتر آنها با شرکت در مراسمات فرهنگی و پرورشی مدرسه حتی به برگزاری بهتر آن کمک می کنند.»

دانش آموز خبرنگار:امیرعباس امن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار