دانش‌آموز خبرنگار پانا و مسئول پویش سبز در گفت گو با پانا عنوان کرد:

پویش سبز، طرحی مهربان با طبیعت است

کرج (پانا) - یکی از دانش‌آموزان شهرستان ساوجبلاغ و مسئول پویش سبزبیان کرد در پویش سبز که طرحی مهربان با طبیعت است قصد بر این است که کاغذهای باطله از خانه‌ها به مدرسه و از مدارس جمع‌آوری شوند.

کد مطلب: ۱۳۵۰۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
پویش سبز، طرحی مهربان با طبیعت است

دانیال درفش، دانش آموز خبرنگار خبرگزاری پانا و مسئول پویش سبز در گفت گو با پانا عنوان کرد: «این پویش علاوه بر افزایش سازگاری و جا افتادن این عمل در فرهنگ حال و آینده ما برای به تعویق انداختن زمان نابودی محیط زیست هم بسیار مهم است.»

وی افزود: «از گذشته تاکنون یکی از علایق و دغدغه‌های بنده انجام اینگونه کارها بوده و همچنان معتقدم این جنس کارها هنوز هم کارایی خود را دارد. هدف از ایجاد این پویش تبیین چالش ضرر و کاهش آسیب به محیط زیست درختان است و نقش هر فرد برای جلب مشارکت در رفع این معضل کمک به بازیافت است. این پویش می‌تواند در نهادینه سازی مسئولیت پذیری اجتماعی در بین همه اقشار مردم، صنایع و سازمان‌های دولتی از جمله مدارس برای ایفای نقش مؤثر در کنترل عوامل آلوده کننده و آسیب زای محیط زیست بخصوص درختان بسیار مؤثر باشد.»

این دانش آموز اضافه کرد: «امروزه وضعیت محیط زیست کشور در بخش‌های مختلف از جمله پوشش گیاهی، آب، خاک و هوا به مرحله شکننده‌ای رسیده که اگر به همین روال پیش برود، دیگر محیط‌ زیستی برای نسل‌های بعدی باقی نخواهد ماند. بر این اساس باید حفاظت از طبیعت جدی گرفته شود که رسیدن به آن نیازمند داشتن سواد محیط زیستی است. و در این باره نیازمند عمل به انگیزه و انجام برخی از کارها توسط مردم عزیزمان و دانش آموزان هستیم.»

درفش عنوان کرد: «از هر یک درخت با ارتفاع 12/20 متر و قطر بین 1/8 و 2/4 متر اندازه استاندارد برای درختان محسوب می شود. در نهایت هر 24 درخت متشکل از چوب های سخت و نرم با این ابعاد می تواند یک تن کاغذ مخصوص نوشتن را تولید کند. و از چهار تن چوب می‌توان یک تن کاغذ تولید کرد. با استانداردهای مذکور، از 24 درخت می‌توانند در مجموع 4 تن چوب به دست می آید.»

وی در ادامه بیان کرد: «می توانیم با بازیافت تنها 25 درصد کاغذ باطله هایمان، جلوی قطع یک میلیون و 700 هزار درخت را بگیریم و صد هزار تن کاغذ بازیافتی تهیه کنیم.»

این دانش آموز یادآوری کرد: «ما در این پویش در قدم اول سعی داریم که دانش آموزان کاغدهای باطله خود را چه در خانه و چه در مدرسه جمع آوری و پس از جمع آوری مقداری از کاغدهای باطله در مدرسه و با دوستان خود که جمع آوری کرده اند را به ما تحویل دهند. صرفا هزینه بدست آمده از این کار خرج خرید نوشت افزار برای دانش آموزان نیازمند استان است در این پویش از آموزش و پرورش و سازمان های مربوطه درخواست داریم که حداقل همیاری را در جمع آوری کاغدهای باطله با ما داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار