طرح گردشگری «شورگل» اردبیل تصویب شد

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل با بیان اهمیت رونق گردشگری و تأثیر آن در رشد اقتصادی استان، از بررسی و تصویب کلیات طرح گردشگری شورگل خبر داد و بر انجام اقدامات اولیه برای ورود به اجرا در اول فصل کاری تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح گردشگری «شورگل» اردبیل تصویب شد

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست بررسی طرح‌های گردشگری استان که با محوریت طرح گردشگری شورگل و رفع مشکلات مجموعه سرمایه‌گذاری هیرلند برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تصویب کلیات طرح گردشگری شورگل، باید با حضور دستگاه‌های مرتبط از جمله راه‌وشهرسازی، آب منطقه‌ای، کشاورزی و میراث فرهنگی نکات جزئی این طرح نیز بررسی و از تداخلات سایر طرح‌ها با این منطقه گردشگری جلوگیری شود.

وی افزود: این طرح در بسته‌های جداگانه سرمایه‌گذاری و به‌صورت مجموعه‌ای اقتصادی‌محور برای منطقه شورگل تهیه شده که پس از اجرا و بهره‌برداری می‌تواند درآمدزا باشد و همچنین باید موجب تحول در حوزه گردشگری استان اردبیل شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: ایده‌های ارائه‌شده در این طرح گردشگری قابل تحسین بوده و ایجاد یک مدیریت واحد برای اجرای طرح جهت جلوگیری از مشکلات و رفع موانع احتمالی و همچنین انجام اقدامات اولیه برای ورود به اجرا در اول فصل کاری ضروری است.

عاملی بیان کرد: با توجه به حل مشکل سرمایه‌گذاران هیرلند در خصوص تعیین تکلیف وضعیت تأمین زمین از سوی شهرداری و شورای شهر هیر، همکاری این شهر با سرمایه‌گذاران ستودنی است.

وی تصریح کرد: منافع پروژه‌های سرمایه‌گذاری از جمله پل معلق هیر در رونق اقتصادی این منطقه و کل استان موثر بوده و در این راستا به‌دلیل کمک ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری هیر به سرمایه‌گذاران، حمایت ویژه‌ای از این بخش و حل مسائل آن خواهد شد.

گفتنی است در طرح گردشگری شورگل که در این نشست بررسی و ارائه شد، کاربری‌های مختلف گردشگری در اطراف منطقه شورگل از جمله هتل، فروشگاه، اماکن فرهنگی، ورزشی، پارک بازی، فضای سبز و رستوران لحاظ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار