معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خبرداد:

افزایش متقاضیان طرح‌های بوم گردی در اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به افزایش متقاضیان بوم گردی در استان اردبیل از بررسی 65 طرح بوم گردی در روستاها تا پایان سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۵۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش متقاضیان طرح‌های بوم گردی در اردبیل

ناصر محمودی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین میزان تقاضا از شهرستان‌های خلخال و مشگین شهر به ثبت رسیده است، اظهار کرد: متقاضیان می توانند یا با تبدیل خانه مسکونی روستایی و یا احداث خانه مسکونی جدید نسبت به راه اندازی اقامتگاه اقدام کنند و در این طرح تناسب معماری خانه مسکونی بر اساس معماری تاریخی و بومی منطقه باید مورد توجه قرار بگیرد .

وی یادآور شد: اعطای تسهیلات برای ساخت خانه‌های مسکونی انجام می شود و نرخ تسهیلات در مناطق روستایی 6 درصد و در مناطق مرزی چهار درصد تعیین شده است . بطوریکه به میزان 80 درصد از هزینه برآورد شده برای احداث اقامتگاه اعطا می‌شود .

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: پس از بررسی طرح‌های تقاضای اقامتگاه بوم گردی در صورت رعایت ضوابط و اصول، نسبت به صدور مجوز فعالیت و بهره برداری اقدام می شود .

گفتنی است: افزایش متقاضیان بوم گردی در سال جاری افزایش یافته بطوریکه در حال حاضر چهار اقامتگاه بومی گردی در استان اردبیل فعال بوده و چهار مورد نیز در حال ساخت است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار