اختتامیه پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر؛

پایان جشنواره‌های فجر ۱۴۰۱ با یاد بابک برزویه و حبیب‌الله صادقی

تهران (پانا) - آخرین جشنواره فجر ۱۴۰۱، عصر جمعه به نام هنرمندان تجسمی در تالار وحدت برگزار شد؛ در این مراسم از هفت هنرمند پیشکسوت عرصه تجسمی تجلیل شد و یاد و خاطره پنج هنرمند تازه درگذشته را گرامی داشتند.

کد مطلب: ۱۳۵۰۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
پایان جشنواره‌های فجر ۱۴۰۱ با یاد بابک برزویه و حبیب‌الله صادقی

به گزارش ایسنا، پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، عصر امروز (جمعه) پنجم اسفندماه با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر که به دبیری سیدعباس میرهاشمی از ۷ تا ۲۸ بهمن ماه در فرهنگستان هنر برپا بود، با حضور محمدمهدی اسماعیلی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ همچنین جمعی از مدیران فرهنگ و هنر، هنرمندان عرصه تجسمی، دبیران بخش‌های مختلف و همچنین داوران جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

مسعود نجابتی، سیدمسعود شجاعی طباطبائی، محمدحسین نیرومند، حسین عصمتی، محمدکاظم حسنوند، مینا صدری، کمال‌الدین شاهرخ، کاظم طلایی، طاهر شیخ‌الحکمایی، علی بحرینی، ناصر محمدی، سیدعبدالله حاجی سیدحسن، حمیدرضا آویشی، امیرعلی جوادیان، عباس مشهدی‌زاده، محمدعلی رجبی دوانی و احمد خلیلی‌فرد از جمله هنرمندان حاضر در مراسم بودند.

آیین پایانی جشنواره تجسمی فجر همچنین با برگزاری بخشی با عنوان «یاد یاران» همراه بود که در آن یاد و خاطره هنرمندان فقیدی که در سال ۱۴۰۱ درگذشتند، گرامی داشته شد. هنرمندانی که در این حوزه از آنها یاد شد، بهزاد غریب‌پور گرافیست)، مریم کاظم‌زاده (عکاس)، مسعود سپهر (گرافیست)، بابک برزویه (عکاس) و حبیب‌الله صادقی(نقاش) بودند.

در این مراسم از خانواده‌های حبیب‌الله صادقی و عبدالرحیم‌ سیاهکارزاده تجلیل به عمل آمد که همسر و دختر هر کدام از این افراد روی سن حاضر شدند.

بر اساس این گزارش، با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره تجسمی فجر، عملا پرونده جشنواره‌های فجر در سال ۱۴۰۱ بسته شد و تنها یک جشنواره مد و لباس می ماند که بر اساس اعلام قبلی زمان برگزاری آن به بهار سال آینده موکول شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار