در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

لزوم توجه به آموزش فناوری‌های نوین در کتب درسی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - عضو انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری بر هدایت جامعه دانش‌آموزی به سمت خلق فکر نو و طرح‌های فناورانه برای رشد و توسعه علم در کشور تاکید کرد و گفت گنجاندن آموزش فناوری‌های نوین در کتب درسی دانش‌آموزان ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به آموزش فناوری‌های نوین در کتب درسی دانش‌آموزان

بابک حاجی حیدری-رضا نامداری در گفت‌وگو با پانا درخصوص نقش آموزش و پرورش در ارتقا روحیه کارآفرینی در دانش‌آموزان گفت: «دانش‌آموزان، سرمایه‌های انسانی آینده زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور هستند و آموزش و پرورش نقش مهمی در بروز خلق فکر نو و فناورانه در میان جامعه دانش‌آموزی دارد که می‌تواند با شناسایی استعدادهای برتر آنها را به سمت خلق ایده‌های فناورانه هدایت کند.»

این عضو انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری ادامه داد: «بی‌تردید آموزش و پرورش، پیشران جامعه دانش بنیان و نقش پر رنگی در عوامل پیش برنده دانش بر پایه علم و فناوری دارد. بنابراین وجود دانش‌آموزانی خلاق و ایده‌پرداز در کشور می‌تواند در آینده منجر به اشتغال‌آفرینی شود و بخش بزرگی از مشکلات اشتغال در کشور از بین برود. از این رو تقویت و هدایت دانش‌آموزان برای حرکت به سمت ایده‌های فناورانه بسیار ضروری است.»

به گفته وی، همه افراد جامعه می‌بایست مهارت‌های مهمی همچون خلاقیت، کار تیمی، تفکر انتقادی و ارتباط موثر برقرار کردن را جدا از اینکه چه شغلی دارند و چه مدرکی خواهند داشت، فرا بگیرند و در این میان آموزش این مهارت‌ها به دانش‌آموزان بسیار کاربردی‌تر است.

این کارشناس فناوری در پایان تاکید کرد: «گنجاندن آموزش فناوری‌های نوین در کتب درسی دانش‌آموزان ضرورت دارد و امروزه تربیت نیروی متخصص و خلاق بومی یکی از مهم‌ترین مواردی است که در کشورها به آن توجه می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار