مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

ارتباط نهادهای فرهنگی در تربیت مطلوب دانش‌آموزان اثرگذار است

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت هرزمان که نهادهای فرهنگی با یکدیگر ارتباط مستحکمی داشته باشند فرایند تربیت بهتر اتفاق می‌افتد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط نهادهای فرهنگی در تربیت مطلوب دانش‌آموزان اثرگذار است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش صبح امروز و در گفت و گو با برنامه رادیویی سلام اصفهان ضمن تبریک حلول ماه شعبان، اظهار کرد: مباحث تربیتی در دو مرکز مهم به نام‌های خانواده و مدرسه به‌عنوان پایه‌های اصلی فرهنگ هر جامعه و نهادهای دیگری مثل مساجد و مراکز فرهنگی و اجتماعی صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن مشکلات فرهنگی نیاز است تا ارتباط ویژه‌ای میان نهادهای تأثیرگذار فرهنگی وجود داشته و آنها با یکدیگر ارتباط متقابل داشته باشند.

ابراهیمی ابراز کرد: خانواده به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد تربیتی هرگاه ارتباط متقابلی با مدرسه داشته باشد در تربیت موفق‌تر و مدرسه نیز در فرایند تعلیم و تربیت موفق است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تغییر سبک زندگی با حضور فضای مجازی و ترویج غرب‌گرایی اتفاق می‌افتد، گفت: متأسفانه جامعه به سمتی حرکت کرده است که فرزندان و دانش‌آموزان فرصت زیادی را با خانواده به طور مستقیم نمی‌گذرانند و خانواده‌های کمتری هستند که یک ساعت و یا بیشتر با فرزندان خود صحبت کنند و وقت بگذرانند.

وی اضافه کرد: در مجامع خانوادگی نظیر مهمانی‌ها اعضای خانواده هرکدام مشغول استفاده از تلفن همراه هستند و ارتباطی که میان آنها برقرار می‌شود ارتباط عمیقی نیست که این اتفاق برای جامعه خوشایند نبوده و تبدیل به‌تنهایی می‌شود.

ابراهیمی اذعان کرد: روش تربیت و نوع تربیت فرزند با نسل قبل بسیار متفاوت است؛ تفاوت تربیتی میان نسل‌ها وجود دارد. درگذشته به دلیل اینکه تربیت از طریق ارتباط با اعضای خانواده، مدرسه و مسجد کسب می‌شد و ارزش‌ها هم از این طریق منتقل می‌شد تضادی و جود نداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه بیان کرد: اگر این ارتباط‌ها کم شود خلأای ایجاد شده و فرزند ارزش خود را از محلی دیگر می‌گیرند و در این راستا دانش‌آموز و فرزند خانواده احساس تنهایی می‌کند و برای پرکردن این خلأ ممکن است بازخوردهای منفی از خود نشان دهد.

وی تصریح کرد: هرزمان که نهادهای فرهنگی با یکدیگر ارتباط مستحکمی داشته باشند فرایند تربیت بهتر اتفاق می‌افتد و در آموزش و پرورش کاری که اتفاق افتاده شرکت فعال خانواده‌ها به‌ویژه پدران در آموزش خانواده است و انتظار داریم که والدین در جلسات آموزش خانواده مدارس که حداقل ماهیانه یک‌بار برگزار می‌شود، حضور یابند و از کارشناسان استفاده کنند.

ابراهیمی تأکید کرد: اساسی‌ترین راه ارتباط والدین با مدارس از طریق آموزش خانواده و انجمن اولیا و مربیان است و ما قائل به این هستیم که هیچ فردی امین‌تر از خانواده‌ها برای کمک به آموزش و پرورش نیست و خانواده‌ها هم اعتقاد دارند که هیچ مأمنی مناسب‌تر از مدرسه برای فرزندان نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: طرح شهید بهنام محمدی که در بخشی از مدارس اجرا می‌شود و در آن منزل، مسجد و مدرسه مرتبط می‌شوند و اگر این سه نهاد با یکدیگر مرتبط شوند تربیت بهتری خواهیم داشت و بسیار از مشکلات جامعه نظیر فرهنگ رانندگی و ترافیک، آداب اجتماعی و ... برطرف خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار