سرپرست جمعیت هلال احمر کرج عنوان کرد:

طرح همتا در تمامی مدارس ابتدایی البرز اجرا می‌شود

کرج (پانا) - سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان کرج از آموزش، آماده‌سازی و زمینه‌سازی تشکیل تیم‌های مدرسه محور با اجرای طرح همتا در مدارس این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح همتا در تمامی مدارس ابتدایی البرز اجرا می‌شود

حمیدرضا بهجت آبادی، سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان کرج در تشریح عملکرد طرح همتا گفت: طرح همتا با محوریت آموزش و فرهنگ سازی و ایجاد حساسیت و آشنایی کودکان و نوجوانان دبستانی نسبت به کمک های اولیه، مخاطرات و ایجاد شناخت از هلال احمر و فعالیت های امدادی و بشردوستانه در سنین پایین در مدارس است که اجرا می شود.

وی افزود: این طرح با آموزش تیم های ۱۱۲ نفره از دانش آموزان ابتدایی در مدارس انجام می شود و طی آن ضمن آموزش نکات امدادی ضروری و کاربردی به کودکان، پناهگیری و خروج اضطراری صحیح و تاریخچه مختصری از هلال احمر به کودکان آموزش داده می شود تا ضمن ایجاد شناخت از اقدامات پایه و اساسی، امدادرسانی اولیه به خود و دیگران را در زمان حوادث و سوانح انجام دهند.

بهجت آبادی اضافه کرد: طرح همتا در ۳ مدرسه شهرستان کرج با آموزش ۲ تیم ۱۱۲ نفره و یک تیم ۵۶ نفره انجام شده و این آموزش ها با توجه به دستور سازمان جوانان هلال احمر با توجه به نزدیک بودن چهارشنبه پایانی سال با ارائه اطلاعات و آشنایی دانش آموزان با خطرات ناشی از مواد منفجره و آتش سوزی نیز همراه است.

دانش آموز خبرنگار:امیررضا خروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار