سرگروه خبرنگاران پانا کاشمر: 

صوت مصاحبه، مهمترین سند در خبرنگاری است

کاشمر (پانا) - سرگروه دانش‌آموزان خبرنگار پانا کاشمر گفت مهمترین نکته‌ای که در خبرنگاری باید توجه شود، این است که فایل صوتی مصاحبه‌شونده به عنوان یک سند تا یک‌سال ذخیره و نگهداری شود.

کد مطلب: ۱۳۴۹۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
صوت مصاحبه، مهمترین سند در خبرنگاری است

ابوالفضل مودب سرگروه دانش آموزان خبرنگار پانا کاشمر در کارگاه آموزشی خبرنگاری به بیان نکاتی درباره قوانین خبرگزاری پانا پرداخت و اظهار کرد: بی‌تردید خبرنگاران پانا به عنوان سفیرانی در مدارس می‌توانند با تلاش خود آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین که مدرسه در آن به عنوان کانون تربیتی یاد شده است، یاری کنند.

وی ادامه داد: در این راستا فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی، مقوله تربیت و جا انداختن اهمیت آموزش و پرورش در جامعه، یکی از رویکردهای اصلی حوزه اطلاع‌رسانی دانش‌آموزی و اداری در دستگاه تعلیم و تربیت است. به همین منظور امید می‌رود در دوره جدید فعالیت‌های تربیتی آموزش و پرورش شهرستان، برنامه مدون و اصولی با پیوست فرهنگی و تربیتی در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در تراز ایران قوی تدوین شود.

مودب، به دانش‌آموزان خبرنگار پانا توصیه کرد: در نوشتن اخبار همیشه دقت کنید و مهمترین نکته‌ای که در خبرنگاری باید توجه شود این است که فایل صوتی مصاحبه‌شونده به عنوان یک سند تا یک‌سال ذخیره و نگهداری شود زیرا ممکن است با فردی که مصاحبه می‌کنید وقتی خبر نشر داده شود بعد از چند روز، چند هفته یا چند ماه بعد بگوید که من اصلاً چنین حرفی را نگفته‌ام، امّا با صوتی که ذخیره کرده‌اید، می‌توانید اثبات کنید که اینگونه نیست.

دانش آموز خبرنگار: محسن میری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار