ضرورت تشکیل دوباره کمیته سوختگی در وزارت بهداشت

تهران (پانا) - رئیس یازدهمین کنگره کشوری سوختگی با انتقاد از فعالیت‌های جزیره ای متخصصان و پژوهشگران این حوزه بر ضرورت تشکیل مجدد کمیته کشوری سوختگی در وزارت بهداشت و همچنین انجمن علمی سوختگی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تشکیل دوباره کمیته سوختگی در وزارت بهداشت

سیدحمید صالحی در یازدهمین کنگره کشوری سوختگی، اظهار کرد: اگر به خاطر داشته باشید روز آغاز نهمین کنگره سوختگی در سال 1398 در تهران مصادف با اعلام رسمی مشاهده ویروس کووید 19 در ایران شد.

وی با بیان اینکه در دوران همه‌گیری کرونا فقط یک کنگره به صورت مجازی با تلاش همکاران دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، افزود: در سال‌های گذشته کنگره‌های سوختکی فرصتی بودند تا بتوانیم حداقل سالی یکبار با همکارانی که در سراسر کشور در زمینه سوختگی فعالیت دارند، دیدار کنیم و به تبادل تجربیات و آموزه های جدید خود بپردازیم.

صالحی با طرح این سوال که آیا در طول سال‌های اخیر از پیشرفت در حوزه های آموزشی، پژوهشی و درمانی در حیطه سوختگی راضی هستید؟ گفت: در مقاطعی از زمان بسیار خوب پیش رفتیم اما در سه - چهار سال اخیر به دلایل متعددی که کنترل اغلب آنها از توان ما خارج بود، پیشرفت‌مان ضعیف‌تر و در برخی مواقع نیز متوقف شد.

رئیس یازدهمین کنگره کشوری سوختگی خاطرنشان کرد: از فعالیت‌های برخی از مراکز مختلف مطلع هستیم و می‌دانیم که آنها در تلاشی مضاعف کوشیده‌اند تا حرکت رو به جلو را ادامه دهند اما ضمن تحسین عملکرد درخشان آنان باید عرض کنم حرکت های جزیره‌ای در دراز مدت ممکن است نتیجه بخش نباشند.

وی با بیان اینکه برای تداوم این حرکت روبه رو جلو نیازمند همگرایی همه همکاران در سراسر کشور هستیم، افزود: در سال‌های گذشته کمیته کشوری سوختگی در فواصل زمانی نسبتا منظم و با حضور بسیاری از صاحب‌نظران در وزارت بهداشت برگزار می‌شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: در این نشست‌ها بسیاری از مسائل سوختگی مطرح و برای حل آنها تصمیم‌گیری می‌شد، لذا باور دارم احیای مجدد این کمیته ضروری است و در بهبود اوضاع فعلی موثر خواهد بود.

وی گفت: جامعه سوختگی کشور دارای هویت مستقل نیست و مرجعیت ندارد و ما حداکثر یک بار در سال با برگزاری این کنگره دیده می‌شویم. بنابراین پیشنهاد من این است که تشکیل انجمن علمی سوختگی کشور در دستور کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار