نشست صمیمانه یوسف نوری با خانواده‌های دانش‌آموزان آسیب‌دیده در قم

قم (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با حضور در قم، با جمعی از خانواده‌های دانش‌آموزان آسیب‌دیده دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
نشست صمیمانه یوسف نوری با خانواده‌های دانش‌آموزان آسیب‌دیده در قم

یوسف نوری شامگاه پنجشنبه 27 بهمن به منظور پیگیری موضوع دانش‌آموزان آسیب دیده در برخی دبیرستان‌ها، وارد قم شد.

وی در ابتدای ورود به قم، به بیمارستان شهید بهشتی قم رفت و در آنجا از دانش‌آموزان عیادت و بر پیگیری کامل موضوع تا رسیدن به نتیجه نهایی تاکید کرد.

در ادامه، نشست صمیمی خانواده های دانش آموزانی که در ابتدای امر دچار آسیب شده بودند، در سالن کنفرانس خانه معلم قم برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این نشست که تا حدود ساعت 22:30 ادامه داشت، طی سخنانی اظهار کرد: کمیته ویژه ای در تهران برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است و علاوه بر آن، دستگاه های مختلفی خارج از آموزش و پرورش مثل وزارت بهداشت، پدافند غیرعامل و... نیز به دنبال کشف علت مسمومیت ها هستند.

وی افزود: دانش آموزان سرمایه های نظام اسلامی هستند و در پیگیری موضوع، کوچکترین اغماض و کوتاهی را نمی پذیریم.

نوری ادامه داد: در درجه اول، سلامت دانش آموزان برای ما از اولویت ویژه ای برخوردار است و در در وهله بعدی، تشکیل کلاس های حضوری بدون کمترین استرس را دنبال می کنیم.

گزارش مدیرکل آموزش و پرورش استان قم

در ادامه، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گزارشی از هماهنگی ها و اقدامات اولیه پس از اعلام مسمومیت ها با همکاری آتش نشانی، اورژانس و... بیان و بر پیگیری شبانه روزی موضوع و بازدیدهای بی وقفه از موتورخانه های مدارس تاکید کرد.

وی گفت: اینکه وزیر محترم از برنامه حضور در استان دیگری، با وجود راه طولانی، خود را به قم رسانده و پیگیر موضوع شده اند، نشان از اهتمام ایشان برای حل و فصل موضوع و رفع دغدغه های نظام آموزشی نسبت به دانش آموزان دارد.

صحبت‌های خانواده‌ها

همچنین تعدادی از مدیران واحدهای آموزشی به بیان دیدگاه های غالب خانواده ها مبنی بر ضرورت تشکیل کلاس های حضوری ضمن ایجاد آرامش برای دانش آموزان پرداختند.

خانواده های دانش آموزانی که در مراحل اولیه در بیمارستان بستری شده بودند، در این نشست دغدغه های خود را از وضعیت پیش آمده و ضرورت رسیدگی و رفع کامل آن و تشکیل کلاس حضوری بیان کردند.

در ادامه برنامه های وزیر آموزش و پرورش در قم، جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان در سالن فرهنگ و آموزش خانه معلم برگزار شد.

در این جلسه که تا نیمه شب به طول انجامید، موضوعات کارشناسی و نکاتی که مسئولان ادارات و مدیران واحدهای آموزشی باید در مورد وقوع چنین حوادثی در مدارس مدنظر قرار دهند، واکاوی شد.

لازم به ذکر است، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز که از روز چهارشنبه 26 بهمن به منظور پیگیری موضوع مسمومیت دانش‌آموزان قمی در قم حضور یافته است، ضمن عیادت از دانش آموزان آسیب دیده در بیمارستان، در جلساتی با حضور خانواده‌ها و مسئولان اداری شرکت کرده بود و در برنامه های شب گذشته نیز وزیر آموزش و پرورش را همراهی می کرد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار