تشکیل جلسه هیات وزیران به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری؛

تکلیف مخبر به وزرا برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوانان مناطق کم‌برخوردار

تهران (پانا) - جلسه هیات دولت صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تکلیف مخبر به وزرا برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوانان مناطق کم‌برخوردار

‌محمد مخبر در ابتدای این جلسه از حضور آگاهانه و باشکوه ملت هوشیار و زمان شناس ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کرد و گفت: این حضور پرشور حتی در مناطق مرزی و روستاهای کشور نشانه بارزی از بصیرت و اعتقاد راستین مردم به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین ضمن قدردانی از عموم رسانه‌ها به ویژه برنامه‌های صدا و سیما در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: تلاش ها و عملکرد جامعه رسانه‌ای کشور و رسانه ملی در انعکاس حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ارزشمند بود که جا دارد از جامعه خبری کشور و رییس، خبرنگاران و کارکنان صدا و سیما تشکر و قدردانی شود.

وی با اشاره به اهمیت سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به چین، آن‌را فصل جدیدی از همکاری های گسترده اقتصادی و نشان‌دهنده سطح روابط راهبردی میان تهران و پکن خواند.

مخبر با تاکید بر اهتمام ویژه دو کشور در خصوص پیگیری و عملیاتی شدن توافقات مهمی که در این سفر در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، مالی، ترانزیت و فناوری صورت گرفته، تقویت ظرفیت‌های دیپلماسی منطقه‌ای را امری ضروری و مهم ارزیابی و تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشور و سایر بخش‌های مرتبط باید در راستای توسعه مناسبات و مبادلات تجاری و همچنین به منظور تقویت روابط و همکاری با کشورهای دیگر و بویژه همسایگان حداکثر تلاش خود را بکار گیرند.

مخبر در ادامه به بازدیدهای روز گذشته خود از برخی مناطق جنوب شهر تهران اشاره و تصریح کرد: استعدادهای فراوانی در این مناطق نهفته است و نسل جوان ساکن در این محدوده‌ها از ظرفیت‌های بالایی در بخش علمی، فرهنگی و ورزشی برخوردار هستند که لازم است نسبت به تامین نیازها و تقویت آموزش در این مناطق اقدام و برنامه ریزی شود.

‌معاون اول رئیس‌جمهوری، وزرا و دستگاه‌های اجرایی مربوطه را مکلف کرد با هدف شکستن انحصار و رفع محدودیت‌ها، نسبت به برنامه‌ریزی برای تامین امکانات ورزشی و فرهنگی در مناطق کم برخوردار و شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوانان در این مناطق اقدام کنند.

وی در ادامه این جلسه پیشرفت‌های خوب کشور در زمینه اجرا و تکمیل شبکه ملی اطلاعات را یادآور شد و بر لزوم سرعت بخشیدن به روند تکمیل این طرح مهم و تحقق منویات مقام معظم رهبری در این بخش تاکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین بر لزوم میدان دادن و فراهم شدن بستر بروز و ظهور استعدادها و سرمایه‌های متنوع و فراوان کشور در عرصه فرهنگ و هنر به‌ویژه سینما و تلویزیون تاکید کرد و تلاش‌های جامعه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره‌های فجر امسال را مورد تقدیر قرار داد.

مخبر همچنین به انتشار برخی اخبار در خصوص مسمومیت شماری از دانش‌آموزان در شهر قم نیز اشاره و بر ضرورت پیگیری جدی این موضوع و ارائه گزارش و اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار