معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی:

کلمه «رئوف» مهر و محبت امام رضا(ع) را همراه خود دارد

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد، یکی از القاب امام هشتم رئوف است و این یعنی انتهای مهر و محبت امام رضا (ع) ناپیدا است.

کد مطلب: ۱۳۴۸۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کلمه «رئوف» مهر و محبت امام رضا(ع) را همراه خود دارد

محمدحسین پورثانی در سومین افتتاحیه اردوی زیارت اولی ها، ضمن بیان روایاتی از امام رضا (ع) گفت: یکی از القاب و ویژگی هایی که از امام رضا (ع) خوانده ایم، رئوف است؛ یعنی امام آنقدر محبت دارد که انتهایش مشخص نیست.

وی افزود: هنگامی که وارد صحن حرم می‌شوی، تازه محبت و مهربانی را درک می‌کنی، چرا که آنجا همیشه با بوی مهر و محبت معطر می‌شود.

وی اظهار داشت: تمام مردم و خدّام آماده خدمت به زائران هستند، بعضی‌ها حتی از خواب خود می‌گذرند تا آماده خدمت‌رسانی باشند. شما زیارت اولی‌ها پسوندی به نام زائر امام رضا(ع) دارید و این باعث می‌شود ما مشهدی‌ها به شما احترام بگذاریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی سپس با بیان داستانی از امام هشتم گفت: هنگامی که امام رضا(ع) در مسیر شهر مرو بودند، پیرمردی را دیدند که موها را کوتاه می کند. امام به سمت او رفتند تا موی ایشان را بزند. در دل خود گفت: ای کاش از این مرد، مزدی به من برسد. در همین فکر و خیال، امام به سنگی نگاه کرد و آن سنگ در یک لحظه تبدیل به طلا شد.

پورثانی ادامه داد: آن مرد درستکار رو به امام فرمود: «من از شما پولی نمی خواهم، تنها دوست دارم پیراهن شما از آن من شود.» با کمی تامل دوباره گفت «من عمر خود را کرده ام و دیگر زمان مرگم فرا رسیده است، هنگام مرگ به دیدنم بیایید». وقتی زمان مرگ پیرمرد فرا رسید، امام جمع اصحاب خود را ترک کرده و با سه بار لبیک گفتن، به دیدن او رفتند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند هرکس به زیارت من بیاید، سه وقت به ملاقات او می‌آیم: ۱- هنگام جان دادن، ۲-شب اول قبر، ۳-هنگامی که نامه اعمال فرد به دستش می‌رسد.

دانش آموز خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار