در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت؛

دستور پرداخت 7 میلیارد تومان علی‌الحساب برای سرویس دانش‌آموزان استثنایی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی را ضروری دانست و پس از رایزنی و بررسی موضوع در جلسه امروز شورا، معاون شهردار تهران بلافاصله در نامه‌‌ای دستور پرداخت 7 میلیارد تومان علی‌الحساب برای سرویس دانش‌آموزان استثنایی را صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دستور پرداخت 7 میلیارد تومان علی‌الحساب برای سرویس دانش‌آموزان استثنایی

سیدجعفر تشکری هاشمی در یکصد و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در سال های اخیر مبالغی برای پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: می دانیم که برخی خانواده ها اگر این هزینه پرداخت نشود، توان مالی برای ایاب و ذهاب فرزندان خود را ندارند.

وی تأکید کرد: وظیفه مدیریت شهری است که این مبالغ را تأمین کند. ما 16 میلیارد تومان تنها برای تاکسیرانی قرار دادیم و بودجه برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی افزایش یافته است. انتظار ما این بود با توجه به تذکری که دو ماه پیش در شورا مبنی بر پرداخت این هزینه دادیم، مشکل برطرف شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه این دانش آموزان دو هفته است به مدرسه نمی روند، گفت: به غیر از شرکت خودرو سرویس شهرداری، هفت شرکت دیگر خدمات رسانی به این خانواده ها نمی کنند؛ البته این در حالیست که شرکت ها پنج میلیارد تومان از بودجه خود برای این موضوع در هفته های پیش هزینه کرده اند.

وی ادامه داد: نباید خانواده ها در این روزهای سرد زمستانی پشت درب شورا بایستند تا مشکل رفع شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: من در مرکز کنترل ترافیک حضور داشتم و روز یکشنبه با مشارکت مردم شاهد ترافیک روان بودیم. مدیریت شهری خوب عمل کرد. در مرحله اول تشکر می کنم اما این به منزله نادیده گرفتن ایرادات روز پنجشنبه نیست.

تشکری هاشمی تأکید کرد: معاونین شهرداری بزرگوارانه و متواضعانه عذرخواهی و تلاش کردند در بارش دوم مشکل تکرار نشود؛ 10میلیون نفر جمعیت دیدند که مردم در ترافیک ماندند و آن وقت افرادی توئیت تخریبی می‌زنند.

وی افزود: کسانی که وظیفه ندارند و مسئولیت هایی در این زمینه ندارند توئیت تخریبی علیه عضو شورا که دلسوزانه موضوع را مطرح کرده بود، منتشر کردند. اینکه عکسی منتشر کنیم که کارگری روی زمین نشسته و بگوییم که ببینید چقدر زحمت کشیده اند، درست نیست. ما نمی گوییم زحمت نکشیده اند اما بازی کردن با احساسات مردم و پنهان کردن واقعیات صحیح نیست.

علیرضا نادعلی نیز با اشاره به پرداخت هزینه سرویس دانش آموزان معلول و استثنایی از سوی شهرداری اظهار کرد: از معاون منابع انسانی و معاون حمل و نقل ترافیک درخواست می کنیم که همین حالا نماینده ای را به جمع این افراد بفرستند، چرا که وضعیت مناسبی ندارند.سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از نیروهای معاونت فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر با تفاوت هایی نسبت به قبل برگزار شد و با طراحی جایزه آرمان برای فیلم های انقلابی و با تأکید بر نام شهید آرمان علی وردی در جشنواره فیلم فجر، نگاه کیفی ایجاد شد و این جایزه به فیلم «اتاقک گلی» که به جنگ علیه منافقین پرداخته بود، اهدا شد که کار درستی بود.وی تأکید کرد: از معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران می خواهم ناامید نشوید و اعزاز کارهای هنری و هنرمندان انقلابی و استفاده از هنر متعهد را مورد توجه قرار دهید

همچنین جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص وضعیت سرویس دانش آموزان معلول و استثنایی با بیان اینکه منابع مالی تأمین و تخصیص انجام شده است، اظهار کرد: در شیوه هیات دولت این‌گونه بوده که مدارس باید قرارداد منعقد می کردند و ما هزینه ها را پرداخت می کردیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه طبق توافق‌نامه یکم مهرماه شهرداری و آموزش و پرورش باید مطابق قرارداد، پرداخت صورت می گرفت، یادآور شد: ما در این زمینه به اختلاف خوردیم؛ قرارداد را باید برای ما ارسال می کردند و مدارس در قرارداد با شرکت‌ها ایراداتی داشتند.

وی افزود: هفته قبل به تاکسیرانی نامه ارسال کردم که علی الحساب این رقم پرداخت شود، اما چون قرارداد وجود نداشت بخش مالی تاکسیرانی نتوانست پرداخت کند. ما اعلام کردیم حتی منبع از بخش دیگر تأمین شود تا هزینه را پرداخت کنیم.

بهرامی با بیان اینکه خانواده ها نیز می دانند که مشکل از شهرداری نیست و مدارس باید قرارداد را منعقد و برای ما ارسال کنند، گفت: هر زمانی که قرارداد به دست ما برسد، پرداخت را انجام می دهیم و در همین هفته نیز پرداخت را انجام خواهیم داد تا قرارداد به دست ما برسد.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز تأکید کرد: خواهش من این است که شهرداری وارد پرداخت علی الحساب نشود و مشکل را با آموزش و پرورش حل کند؛ قرارداد برای خانواده هایی است که توان پرداخت دارند و پول می پردازند، اما این خانواده ها پولی نمی پردازند و شهرداری با توافق شورا مبالغ را تأمین می کند.

دستور پرداخت 7 میلیارد تومان علی‌الحساب برای سرویس دانش‌آموزان استثنائی

گفتنی است به دنبال اعتراض خانواده‌های دارای فرزندان معلول در خصوص عدم فعالیت شرکت‌های سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی و تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی‌امین جلسه شورا، جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک نامه‌ای را در خصوص پرداخت مبلغی به شرکت‌ها جهت رفع این مشکل به مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ارسال کرد.

در متن نامه بهرامی آمده است:
« مدیرعامل سازمان تاکسیرانی؛ با مسئولیت اینجانب، نسبت به پرداخت هفت میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب جهت سرویس کودکان استثنائی اقدام نمایید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار