مهدی پیرهادی مطرح کرد؛

ارسال 25 هزار پیام شهروندی به سامانه ۱۳۷ در روزهای برفی

تهران (پانا) -رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بارش برف در روزهای گذشته در تهران را یکی از سنگین‌ترین بارش‌های سال‌های اخیر دانست و خواستار تقویت و افزایش دستگاه‌های برف‌روبی شد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ارسال 25 هزار پیام شهروندی به سامانه ۱۳۷ در روزهای برفی

مهدی پیرهادی در یکصد و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران ۷۳۳ کیلومتر مربع مساحت دارد، اظهار کرد: مناطق شمالی و جنوبی تفاوت‌های جدی با یکدیگر دارند و وجود شیب‌های تند به دلیل شرایط کوهپایه‌ای وضعیت خاصی را در تهران ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برف روزهای گذشته از سنگین‌ترین بارش های سال‌های اخیر بود، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که با بارش های صورت گرفته بخشی از کم آبی جبران شد؛ نقص‌هایی در برف‌روبی روز پنج‌شنبه وجود داشت و برخی نیز عذرخواهی کردند و شاید یکی از علل آن این بود که انسجام کامل صورت نگرفت و پلیس راهور، صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها نیز باید همکاری بیشتری را انجام می دادند.

وی با تأکید بر اینکه مردم و دستگاه ها در روز یکشنبه همکاری بیشتری داشتند، خاطرنشان کرد: مردم از زنجیر چرخ برای خودروها استفاده کردند؛ پلیس راهور از نیروهای بیشتری بهره گرفت و صدا و سیما نیز اطلاع‌رسانی گسترده تری انجام داد.

پیرهادی افزود: اصحاب رسانه نیز اذعان داشتند که برف روبی در روز یکشنبه شرایط بهتری داشت و مشکلات کمتری را نسبت به پنج شنبه شاهد بودیم که جا دارد از نیروها و کارگران خدوم خدمات شهری تقدیر کنیم که نیروهای دیگر مناطق به کمک منطقه های شمالی آمدند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارسال ۲۵ هزار پیام شهروندی به سامانه ۱۳۷ خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد از این پیام ها از مناطق شمالی بود که سعی شد در ساعات اول رفع شود؛ هزار و ۷۷۳ دستگاه برف روبی مشغول به کار بودند که باید تقویت شود.

وی تأکید کرد: در فصل بودجه ریزی تقاضا می کنیم که این زیرساخت‌ها در شهرداری تقویت شود و باید فکری به حال تجهیزات کنیم؛ شش یا هفت سال برف خاصی در تهران نداشتیم و به همین دلیل تجهیزات به روز رسانی نشده بود و اگر تجهیزات افزایش نیابد ماشین آلات برای سال آینده فرسوده و از رده خارج خواهند شد.

پیرهادی با بیان اینکه در حوزه آموزش شهروندی نیز باید وارد شد، گفت: مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کردند؛ معمولاً حوزه فرهنگی و اجتماعی کمتر به موضوعات تخصصی می پردازد، لذا از شهردار تهران درخواست می کنم به شکل جدی تری به موضوع بپردازد.

همچنین حبیب کاشانی با بیان اینکه بارش روز پنجشنبه با اعتراض اکثریت اعضای شورا مواجه شد، اظهار کرد: نه اینکه نیروها کار نکرده بودند اما حجم برف آنقدر بالا بود که بخشی از کار مغفول شد.

وی ادامه داد: ما بدنه شهرداری را می شناسیم و کسانی نیستند که کار نکنند بلکه با وجدان کاری خود باور دارند که باید کار کنند و به نحو احسن اقدامات را انجام دهند؛ لذا موضع گیری های لازم انجام شد.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روز یکشنبه کار خوبی اتفاق افتاد، تأکید کرد: انتظار ما بر این بود که شهرداری نقش نخ تسبیح را بازی کند و نهادهای مرتبط را یکجا جمع کرده تا رضایت بخش زیادی از شهروندان جلب شود. امیدواریم اتحادی که در بدنه شهرداری در روز یکشنبه شکل گرفت ادامه داشته باشد.

وی تأکید کرد: برخی در بیرون از فضای شورا اظهار نظرهایی می کنند که خواهش می کنم اجازه دهند شورا کار خود را انجام دهند. درست نیست که پینگ پنگی رفتار کنیم؛ اعضای شورا بزرگتر دارند لذا می خواهیم که اظهارنظرهایی نشود که راهپیمایی 22 بهمن نیز تحت الشعاع این نظرها قرار بگیرد.

کاشانی با بیان اینکه حضور ما در شورا هزینه مادی و معنوی دارد، گفت: ما به ازای هر صندلی 72 شهید داده ایم؛ یک نگاه عاقل اندر سفیه یک مادر و پدر شهید کافی است و نباید یادمان برود که این صندلی ها متعلق به شهداست. باید پا روی نفس خود بگذاریم و اجازه ندهیم فکر کنند که ما توان کافی نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار