در گفت‌وگو با پانا:

مهدی جاوید: کیفیت و جذابیت فوتسال بدون تماشاگر پایین می‌آید

یک باخت باعث شد مس سونگون قهرمان لیگ فوتسال شود/آقای گلی من با قهرمانی مس سونگون لذت بخش بود

تهران (پانا)- آقای گل لیگ فوتسال ایران معتقد است، اولین شکست مس سونگون باعث شده تا استراتژی تیم توسط مربی عوض شود و در نهایت به قهرمانی برسند.

کد مطلب: ۱۳۴۶۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مهدی جاوید: کیفیت و جذابیت فوتسال بدون تماشاگر پایین می‌آید

مهدی جاوید در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به برتری مس سونگون در بازی فینال گونه لیگ برتر فوتسال مقابل گیتی پسند که منتج به قهرمانی زودهنگام مسی‌ها شد، اظهار داشت:«بازی خیلی خوب و باکیفیتی بود. هر کس این بازی را دید، از آن لذت برد. همه از کیفیت دو تیم آگاهی دارند. خدا را شکر توانستیم در این بازی به آنچه می‌خواستیم برسیم و کار را تمام کنیم. قشنگی این بازی آنجا بود که دو تیم خیلی خوب روی مسایل فنی و تاکتیکی تمرکز کردند و حاشیه‌ای بوجود نیامد. ما می‌دانستیم که نباید مقابل تیم حریف اشتباه کنیم. آنها توانایی بالایی داشتند و اگر اشتباه می کردیم، مجازات می شدیم. تا پایان بازی تمرکز خود را حفظ کردیم و توانستیم از فرصت‌های خود بهترین استفاده را ببریم و در نهایت به قهرمانی برسیم.»

وی افزود: «از ابتدای لیگ به لحاظ سابقه، امکانات، داشتن بازیکن و کیفیت لازم دو تیم مدعی قهرمانی بودند. البته که تیم‌های خیلی خوبی هم مثل کراپ الوند و سن ایچ خودشان را به ما نزدیک کردند. انصافا هم تیم‌های قلدری بودند اما هرچه به اواخر لیگ نزدیک شدیم، فاصله مس و گیتی با آنها زیاد شد و فقط این دو تیم مدعی اصلی بودند. خدا را شکر ما بهتر کار کردیم و توانستیم قهرمانی لیگ را دوباره بگیریم.»

بهترین گلزن تیم مس سونگون و آقای گل لیگ فوتسال با بیان اینکه یک شکست باعث شد تا تیم ما قهرمان شود، تاکید کرد: «ما ۳ شکستی که در لیگ امسال داشتیم، تنها در یک بازی حق ما باخت بود. آن شکستی که باعث شد، تیم ما بیدار شود و تا قهرمانی پیش برود. ما مقابل تیم گهرزمین سیرجان خیلی ضعیف کار کردیم و تیم حریف فوق‌العاده بود. ما آن بازی بدترین عملکرد را داشتیم و باید می‌باختیم. اما آن شکست، نقطه عطف تیم ما بود و بعد از آن در واقع تیم ما بیدار شد. استراتژی تیم ما توسط مربی عوض شد و نتایج بهتری گرفتیم. بخش بزرگی از موفقیت الان ما، مربوط به همان شکست است.»

مهدی جاوید گفت: «در بازی رفت با گیتی پسند که به حریف باختیم، در بدترین شرایط بودیم. چند بازیکن اصلی خود را به خاطر محرومیت نداشتیم. چند نفر هم مصدوم بودند و با کمبود بازیکن به اصفهان رفتیم. در واقع تنها با ۳۰ درصد توان مس به حریف باختیم. در بازی با کراپ هم که شکست خوردیم، تقصیر خودمان بود و با اشتباهات خودمان باختیم. گل‌های بچگانه خوردیم. همان‌طور که گفتم فقط در مقابل گهرزمین سیرجان مستحق شکست بودیم که باعث شد تیم ما اوج بگیرد.»

وی با اشاره به آقای گلی مجدد خود در لیگ فوتسال افزود: «هنوز یک هفته به پایان بازی‌ها باقی مانده است. با این حال همیشه برای من زمانی آقای گلی دلچسب و لذت بخش است که تیم من هم بتواند قهرمان شود. اولویت من موفقیت تیمی و بعد شخصی است. خدا را شکر امسال تیم مس سونگون توانست قهرمان شود و من هم آقای گل شدم و این لذت بخش بود. این برای سومین بار است که همراه قهرمانی تیم، من هم توانستم آقای گل شوم.»

آقای گل لیگ برتر فوتسال در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری یکپارچه لیگ بهتر است یا پلی آف؟ تصریح کرد: «۲ سالی که لیگ فوتسال به صورت پلی آف برگزار شد، جذابیت‌های خودش را داشت و تیم‌های میانه جدول هم انگیزه زیادی داشتند. اما در هر دو سال متاسفانه در فینال ها عدالت رعایت نشده و این باعث حق‌خوری شد. وقتی نمی‌توانند در چنین شکلی عدالت را در فینال رعایت کنند، بهتر است لیگ به صورت یکپارچه و شکل کنونی برگزار شود. چون هم زیاد نمی‌شود در نتایج دست برد و هم تنش‌های کمتری شاهد خواهیم بود.»

مهدی جاوید در پایان گفت: «من به عنوان بازیکن نمی‌توانم نظر فنی بدهم که لیگ ما پدیده بااستعداد داشت یا نه. ولی هر سال جوان‌های خوبی در لیگ ما بازی می‌کنند و امیدوارم تزریق این بازیکنان در نهایت به قدرتمند شدن تیم ملی ما کمک کند. نکته‌ای که باید بگویم این است این هفته‌های پایانی لیگ فوتسال را می‌توانستند با تماشاگر برگزار کنند. وقتی تماشاگر نیست، فوتسال کیفیت و جذابیتش پایین می‌آید. انگیزه‌ها فروکش می‌کند. بازیکنان هم دوست دارند از نزدیک توانایی‌شان دیده شود. امیدوارم فصل آینده حداقل این مشکل حل شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار