مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل تهران درگفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

آخرین وضعیت ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی؛ فروش کدام اقلام مجاز شد؟

تهران (پانا)- مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل تهران درخصوص آخرین وضعیت ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی و فروش اقلام مجاز در آنها توضیحاتی را ارائه داد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی؛ فروش کدام اقلام مجاز شد؟

سعید بیگی در گفت‌وگو با پانا درخصوص ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی و فروش گل و احتمال افزایش این کیوسک‌ها گفت: «به طور پیوسته از کیوسک‌های مطبوعاتی بازدید می‌شود این که انسداد معابر نداشته باشند دکه‌ها شست‌وشو و رنگ آمیزی می‌شوند و بر رعایت قوانین نظارت می‌شود و برای طراحی بدنه این کیوسک‌ها نیز با سازمان زیباسازی در حال تعامل هستیم. این بدنه سال‌های سال است که استفاده می‌شود. برخی نقاط با فضای شهری و المان‌سازی شهری همخوانی ندارد. از آن طرف کسب‌و‌کار اینها عوض شده؛ یعنی پیش از این فعالیت اصلی آنها روزنامه فروشی بوده اما حالا روزنامه‌های فردا شب به شب در سایت‌ها بارگذاری می‌شود؛ بنابراین دیگر فروش مطبوعات کارکرد این کیوسک‌ها نیست.»

وی ادامه داد:‌ «چند فعالیت دیگر برای این کیوسک‌ها مجاز می‌شود از جمله فروش کتاب و صنایع دستی، گل فروشی و... که رزق و درآمد این افراد دچار مشکل نشود.»

بیگی تاکید کرد: «برای طراحی کیوسک‌های جدید با صاحبان کیوسک‌ها در ارتباط هستیم زیرا قرار است این افراد بیش از 8 ساعت در این دکه‌ها حضور داشته باشند و در آن کار کنند. به طور مثال یکی از نکاتی که به زیباسازی گفته شده که در طراحی کیوسک‌ها در نظر بگیرد، فضایی برای عرضه آب جوش است. در حال حاضر سماوری که در برخی از این دکه‌ها گذاشته می شود بسیار خطرناک است و ممکن است حادثه‌آفرین باشد. در طراحی‌های جدید خواستیم در بدنه کیوسک‌ها فضایی برای عرضه آب جوش در نظر گرفته شود و موارد دیگر که با همراهی کیوسک‌داران و زیباسازی کار را جلو می‌بریم.»

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل تهران تصریح کرد: «ولی اینها مشکلات امروز و دیروز نیست بلکه مشکلاتی است که از 30 سال پیش به شهر اضافه شده و اکنون برای حل آنها فکر می‌کنیم. در برخی از نقاط هم به کیوسک‌داران اجازه داده‌ایم این که بدنه را به روز کنند و در سطح شهر نیز مشاهده می‌کنید که بدنه‌هایش به‌روز می‌شود که خطرات و تبعاتی برای شهروندان نداشته باشد و کاسبی این عزیزان نیز رونق داشته باشد.»

وی با بیان این که به هیچ عنوان تعداد این دکه‌ها اضافه نمی‌شود گفت: «این دکه‌ها از قدیم بوده‌اند و اگر در سطح شهر جایی می‌بینید که کیوسکی اضافه شده، این از جای دیگری آمده است. یکسری هم قوانین دارد؛ یعنی ما نمی‌توانیم از منطقه، کیوسکی را خارج کنیم؛ یعنی کیوسک منطقه 11 را نمی‌توانیم به منطقه‌ 12 ببریم.»

وی درخصوص کیوسک گلی که به تازگی مقابل بیمارستان نجمیه قرار گرفته است گفت:‌ «این کیوسک قبلا در خیابان شیخ‌ هادی بین دو بیمارستان بود. چون آن دو بیمارستان تعطیل شدند، این کیوسک که گل فروشی بود به این نقطه منتقل شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار