معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد:

در حوزه پرورشی، به دنبال رشد شخصیت، تقویت اعتماد به نفس و جوشاندن چشمه استعدادها در دانش‌آموزان هستیم

بهارستان یک(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بر اهمیت مسئله پرورش در مدارس برای دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت، پرورش تنها به معنای دین‌داری نیست؛ بلکه در حوزه پرورشی، به دنبال تاثیر در رفتار، رشد شخصیت، تقویت اعتماد به نفس و جوشاندن چشمه استعدادها در دانش‌آموزان هستیم.

کد مطلب: ۱۳۴۴۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
در حوزه پرورشی، به دنبال رشد شخصیت، تقویت اعتماد به نفس و جوشاندن چشمه استعدادها در دانش‌آموزان هستیم

نشست تخصصی مدیران مدارس ابتدایی با حضور سعید دهنوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، آیت اصلانی مدیر، معصومه احمدی معاون آموزش ابتدایی و سایر مسئولین آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در آموزشگاه شهید آوینی برگزار شد.

سعید دهنوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در این نشست ضمن تشکر از مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان و معاون پرورشی اظهار کرد: همواره سعی کردیم از تجویز برنامه‌های واحد و یکسان برای تمام مدارس و دانش‌آموزان اجتناب کنیم، که هر یک از مدیران با توجه به مقتضیات، ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و مسائلی که با آن روبه‌رو است، برنامه‌ریزی کند و مدیریت خود را به طرز مطلوب ارائه کند.

وی افزود:‌ هیچ اجباری مبنی بر برگزاری مراسمات و برنامه‌ها نداریم؛ پس بیشتر از هر چیزی، از مدیران انتظار می‌رود زمانی که برای انجام این مراسمات اختصاص می‌دادند را صرف مصاحبت و درک دانش‌آموزان خود کنند.

دهنوی در ادامه درخصوص مسائل پرورشی عنوان کرد: سازماندهی در حوزه پرورشی بر عهده مسئولین مربوطه است؛ زمانی که تصمیم بر این شد که معاونین پرورشی را از سطوح مختلف حذف کنند، بنده با صراحت تمام ابراز مخالفت کردم؛ اما متاسفانه نتوانستم جلوی این تصمیم را بگیرم و نکته قابل توجه که در کنار قاعده‌سازی می‌بایست صورت گیرد، اهمیت به مقوله پژوهش است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در پایان تصریح کرد: پرورش تنها به معنای دین‌داری نیست که تنها در جامعه اسلامی به آن پرداخته شود، به‌طوری که امروزه در دنیای غرب در کنار پیشرفت در دانش و فناوری به مسائل پرورشی اهمیت خاصی می‌دهند؛ اما پرورشی که ما به دنبال آن هستیم، تاثیر خود را در رفتارها، برخوردها، رشد شخصیت، تقویت اعتماد به نفس و جوشاندن چشمه استعدادشان می‌گذارد، بنابراین پرورش مسئله‌ای مهم و حائز اهمیت است.

خبرنگار دانش‌آموز: دنیا سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار