تاکید ایران و ونزوئلا بر اجرای سریع تفاهمات دوجانبه

تهران (پانا) - حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا دیدار و در مورد موضوعات مورد علاقه دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تاکید ایران و ونزوئلا بر اجرای سریع تفاهمات دوجانبه

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر نیکلاس مادورو به تهران و امضای سند همکاری جامع بعنوان نقطه عطف در روابط دوجانبه، اجرای سریع تفاهمات فیمابین در مسیر تقویت همکاری ها را امری مهم دانست.

نیکلاس مادورو نیز ضمن اشاره به تجربیات دو کشور در مواجهه با چالشهای مشترک، بر لزوم تقویت و تحکیم همکاری ها تاکید کرد.

طرفین ضمن مرور بر روند همکاریها، تقویت و نظارت بر پروژه ها و شتاب بخشیدن بِه اجرای آنها و نیز هوشیاری در دفاع از منافع ملی خود در مقابل فشارهای خارجی را مورد تاکید قرار دادند.

طرفین همچنین از افزایش تماس ها و تبادل نظر میان مقامات دو کشور استقبال کردند.

در این ملاقات، مقامات عالی سیاسی و اقتصادی ونزوئلا از جمله خانم دلسی رودریگز معاون اجرائی و خانم خیمنس معاون علوم و فناوری رییس جمهور، ویلمر کاست وزیر کشاورزی، رامون ولاسکز وزیر حمل و نقل و مسئول کمیسیون مشترک و برخی دیگر مقامات حضور داشتند.

نیکلاس مادورو در این دیدار سلام های گرم خود را به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان ابلاغ کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که در دومین گام از سفر منطقه ای خود به آمریکای لاتین، پس‌ از نیکاراگوا به ونزوئلا سفر کرده است، پس از دیدار با مادورو در کاراکاس با ایوان جیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا دیدار و در خصوص موضوعات مورد اهتمام دو کشور به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تبریک مجدد به مناسبت انتصاب وزیر خارجه ونزوئلا، بر عزم کشورمان برای تقویت روابط با ونزوئلا در تمامی زمینه ها و بدون هرگونه محدودیتی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر خواست مقامات عالیه دو کشور در زمینه تلاش هماهنگ و هم افزا برای بی اثر کردن تحریم های غیر عادلانه علیه ملت‌های دو کشور، ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات فی‌مابین را مورد تصریح قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان از تلاش‌های منتهی به عملیاتی شدن برخی طرح های و پروژه های مورد نظر دو کشور ابراز خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به جنگ اوکراین، تحولات مرتبط با آن را نشانه ای از بهره برداری صرف برخی قدرت ها از حقوق بشر و استفاده ابزاری از آن علیه برخی از دیگر کشورها دانست.

ایوان گیل پینتو، وزیر امور خارجه جدید ونزوئلا نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا را دو شریک مهم در عرصه دو جانبه و بین المللی دانست.

وی همکاری دو کشور در چارچوب مجمع دوستان منشور را مهم ارزیابی کرد و تقویت آن را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی را که اخیرا انجام شده است را موفق ارزیابی کردند.

امیرعبداللهیان و ایوان جیل پینتو در اثنای این دیدار، تبادل هیات‌های عالی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داده و در زمینه تمهیدات مربوط به آن نیز به گفتگو و رایزنی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار