مدیر هنری بخش «تجسم هنر» استان همدان مطرح کرد؛

انتشار آثار هنرمندان در کتاب جشنواره از انزوای هنرمندان شهرستانی جلوگیری می‌کند

تهران (پانا) - مدیر بخش «تجسم هنر» استان همدان آثار حاضر در فجر استانی را دارای سطح بالایی از کیفیت توصیف کرد و گفت کسر قابل توجهی از هنرمندان شرکت‌کننده در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از اساتید دانشگاه هنر همدان هستند. قشر فرهنگی و دانشگاهی انتظار دیدن آثار سطح بالا در جشنواره را دارند و در همین راستا آثار باکیفیتی انتخاب شده و سلیقه مخاطبان درنظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۳۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
انتشار آثار هنرمندان در کتاب جشنواره از  انزوای هنرمندان شهرستانی جلوگیری می‌کند

نیلوفر نصیریان/ «تجسم هنر» عنوان بخش استانی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است که به‌منظور توسعه و رشد هنرهای تجسمی و نیل به عدالت فرهنگی در استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

حمایت از هنرمندان استان‌ها به‌ویژه هنرمندان ساکن در مناطق محروم و تمرکززدایی از دیگر اهداف برپایی این بخش است.

استان همدان یکی از استان‌های فعال و برخوردار از هنرمندان شاخص در حوزه هنرهای تجسمی است‌. این استان امسال میزبان فجر استانی است و در نمایشگاه «تجسم هنر» استان، ۳۰ اثر از هنرمندان مختلف ارائه می‌شود‌.

فرزانه سروندی مدیر هنری بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان همدان درباره برگزاری این رویداد و استقبال هنرمندان استان از آن به پانا گفت: برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر استانی حرکت ارزشمندی است؛ زیرا بسیاری از هنرمندان که امکان حضور در بخش رقابتی این رویداد ملی را نداشتند، از این طریق می‌توانند در آن شرکت کنند.

مدیر هنری بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان همدان درباره کیفیت آثار هنرمندان همدانی حاضر در این دوره از جشنواره اظهار کرد: سطح آثار ارائه‌شده از سوی شرکت‌کنندگات استان بسیار بالاست و هنرمندان رشته‌های مختلف هنری از اساتید دانشگاه هنر همدان هستند؛ همانطور که می‌دانید قشر فرهنگی و دانشگاهی انتظار دیدن آثار سطح بالا را در جشنواره دارند و ما در این راستا آثار با کیفیتی را انتخاب کردیم و سلیقه مخاطبانمان را درنظر گرفتیم.

سروندی بیان کرد: در نمایشگاه «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان همدان ۳۰ اثر از ۱۲ هنرمند شاخص و پیشکسوت در مجتمع هنری شهید آوینی شهر همدان به نمایش در می‌آید. باتوجه به اینکه می‌خواهیم فضای نمایشگاهی به لحاظ بصری هارمونی داشته باشد، آثاری در رشته‌های نقاشی، تصویرسازی، نقاشی خط، طراحی و گرافیک انتخاب شده است. آثار منتخب به گونه‌ای انتخاب شدند که چیدمان آنها به لحاظ اصول زیبایی‌شناسی بصری مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیر هنری بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان همدان در پاسخ به این پرسش که آیا آثار حاضر در نمایشگاه فجر استانی می‌تواند نشان‌دهنده پتانسیل هنرهای تجسمی استان همدان باشد یا خیر، گفت: شمار هنرمندان فعال در عرصه هنرهای تجسمی استان همدان زیاد است. اما ما در این رویداد تمرکزمان روی دانشگاه و تاثیری که می‌تواند بر شهرستان‌ها بگذارد بود؛ پتانسیل هنری استان همدان بسیار بالاست اما ما بیشتر از دانشگاه‌ها دعوت کردیم که در این رویداد هنری حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اثرات مثبت برگزاری بخش «تجسم هنر» در سطح استان‌ها اظهار کرد: نخستین امتیاز برگزاری جشنواره فجر در استان‌ها امکان مشارکت آنها در یک رویداد ملی است. این درحالی است که قبلا این‌گونه نبود و چنین امکانی برای هنرمندان استانی وجود نداشت؛ بنابراین شهرستان‌ها با همه ظرفیت‌هایشان‌ غالبا در این رویداد نادیده گرفته می‌شدند. اینکه هنرمندان می‌توانند در جشنواره‌ای ملی مشارکت کنند، بودجه‌ای برای آنها درنظر گرفته شود و آثارشان در کتاب جشنواره چاپ شود، باعث تشویق و انگیزه‌بخشی به آنها می‌شود و از انزوای هنرمندان شهرستانی جلوگیری می‌کند.

فرزانه سروندی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: باوجود اینکه هر سال بسیاری از هنرمندان همدانی در بخش رقابتی جشنواره هنرهای تجسمی فجر شرکت می‌کردند، اما برگزاری بخش «تجسم هنر» در استان همدان باعث شد که هنرمندان استان مشارکت و استقبال بیشتری از جشنواره داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار