به مناسبت ولادت حضرت علی (ع)

هم نویسی مشق عشق توسط اعضای انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان

شیروان (پانا) - به مناسبت ولادت حضرت علی (ع)، همنویسی مشق عشق توسط جمعی از اعضای انجمن خوشنویسان، فرهنگیان و دانش‌آموزان شهرستان شیروان انجام شد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
هم نویسی مشق عشق توسط اعضای انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان

امام جمعه شهرستان شیروان با حضور در این همنویسی گفت: خداوند متعال اولین، بزرگترین و زیباترین هنرمند عالم است و ما این هنر زیبا را در قالب نقش و نگار، صدا و ترکیب رنگ در فصل های مختلف در طبیعت زیبای او می بینیم.

حجت الاسلام حسین تکمیلی با بیان اینکه هنر زیبا با فطرت آدمی عجیب شده است و اگر این هنر در خدمت خداوند متعال باشد مطلوب تر خواهد بود افزود: ما باید مطابق نظر خداوند حرکت کنیم و این هنر همنویسی شما هم با نام حضرت علی علیه السلام زیبا و زیباتر می شود و انشاالله هر روز زیباتر، زیادتر و مانی تر باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: هنر زیبا از درون زیبا برمی‌خیزد و هرچه با صفاتر و والاتر باشد، زیباتر می شود و ما باید هرزمان که در شهر راه می رویم، باید دیوارنگاره ها و جلوه های هنری زیبایی را مشاهده کنیم، چرا که این جلوه ها، اثرات خودش را در روح مردم بیشتر خواهد گذاشت و شیرینی زندگی را در آنان لذت بخش تر خواهد کرد.

عین الله احمدی، شهردار شیروان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از برگزاری همنویسی مشق عشق، از دانش آموزان حاضر در این آیین درخواست کرد، پیشنهادهای خود را در قالب نامه ای به شهردار با خط زیبا نوشته تا هدیه ای به رسم یادبود به آنان تقدیم شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز گفت: چندین سال است که به مناسبت ولادت امام علی علیه السلام، هنرمندان خوشنویس در انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان، نام مبارک ایشان را در خطوط مختلف کتابت می کنند.

ابراهیم عباس پور افزود: انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان از سال ۱۳۶۷ تأسیس شده و فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر گواهینامه خوشنویسی دریافت کرده اند.

وی گفت: در شهرستان شیروان بیش از ۵۰ نفر دارای مدرک ممتاز و شش نفر دارای مدرک فوق ممتاز خوشنویسی هستند.

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان نیز گفت: حضرت علی علیه السلام اولین خوشنویس اسلام و علمدار هنر "قدسی" است و این هنر با دست مبارک ایشان آغاز و معیارهای خوشنویسی کوفی که از مهم ترین و کهن ترین سبک قرآن است، توسط ایشان خلق شد.

علی رحیمی افزود: خوشنویسان به برکت حضور آن امام همام در هنر "قدسی "در جستجو و تکاپویند که بتوانند جلوه‌ای از جمال مطلق را نقش زنند و همواره بهترین نمونه هنر خویش را در تحریر کلام الهی و سخنان معصومین (ع) و اشعار عرفا متجلی سازند.

وی اظهار کرد: وجود نام مبارک حضرت علی (ع) در گستره هنر خوشنویسی مایه تبرک و افتخار برای خوشنویسان است و سلطانعلی مشهدی استاد شهیر نستعلیق، شهرت خویش را به سبب نام امام علی علیه السلام می داند و در رساله خود سروده است:

بنده سلطان علی غلام علی است شهر ت خط او ز نام علی است

و خوشنویسانی نیز امضای اثر خود را با "یاعلی مدد" رقم زده اند و هنرمندانی از هنرهای سنتی نیز آثار خود با نوشته "زبعد محمد "علی" اشرف است" متبرک کرده اند.

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان ادامه داد: با این حال هیچ خوشنویسی نیست که نام علی علیه السلام را مشق نکرده باشد، چرا که معتقد هستیم که ذکر نام علی علیه السلام عبادت است و به برکت فرا رسیدن ولادت با سعادت این امام همام، اعضای انجمن خوشنویسان شیروان گرد هم آمدند تا آثاری را در خصوص ولایت حضرت علی بن ابیطالب (ع) به رشته تحریر درآورند.

رحیمی گفت: بیش از ۱۵ نفر از فارغ التحصیل های خوشنویس ممتاز و فوق ممتاز انجمن توفیق پیدا کردند تا ضمن ذکر نام علی (ع) با عنوان "مشق عشق" آثار ارزشمندی را به رشته تحریر درآورند.

لازم به یادآوری است، انجمن خوشنویسان شیروان واقع در خیابان شفای 5 پلاک 47 در خدمت همه علاقمندان به فراگیری هنر خوشنویسی در سبک های مختلف است.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار