برپایی نمایشگاه خوشنویسی «مشق عشق» در شیروان

نمایشگاه خوشنویسی «مشق عشق» تا پایان مهرماه برای بازدید علاقه‌مندان به این هنر در محل انجمن خوشنویسان شعبه شیروان دایر است.

کد مطلب: ۶۸۵۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «مشق عشق» با حضور احمد زیبایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان و حمید نجف‌زاده، معاون دانشگاه آزاد اسلامی در امور مدارس سما و مدرس انجمن خوشنویسان و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی در محل انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان افتتاح شد.
احمد زیبایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: انسان به‌صورت ذاتی و فطری زیبایی را دوست دارد و خوشنویسی هم یکی از این مقوله‌ها به‌حساب می‌آید و هر زمان خط زیبا نوشته می‌شود ماندگاری و تأثیرگذاری آن نیز بیشتر می‌شود.
وی افزود: خوشنویسی یک زمانی بسیار ارزشمند بود و بیشتر توجه و بها داده می‌شد، اما گرفتاری‌های امروزی باعث شده است تا این هنر اصیل ایرانی کمتر به آن توجه شود و بایستی به این هنر در حد وسع و توان توجه شود تا فراگیر شود و مطمئنا برگزاری این نمایشگاه موجب افزایش علاقه‌مندی هنرمندان به این رشته خواهد شد.
زیبایی با بیان برگزاری موفقیت‌آمیز اولین جشنواره خط تحریری در سال گذشته، اظهار کرد: در جشنواره خط تحریری سال گذشته بیش از ۸۰۰ نفر شرکت کردند که از استقبال خوبی برخوردار بود امسال نیز پیگیر هستیم تا دومین جشنواره خط تحریری را به‌صورت استانی و در شهرستان شیروان برگزار کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان با تمجید از استاد علی رحیمی مدرس و رئیس انجمن خوشنویسی شیروان، گفت: استاد رحیمی شاگردان بسیار زیادی را تا کنون تربیت کرده است و همچنین آثار بسیار زیبایی را نیز از خود به یادگار گذاشته است.
علی رحیمی، مدرس و رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان نیز اظهار کرد: قرآن کریم اولین منزلی که پس از سینه پیامبر اکرم(ص) برای خود انتخاب کرد خط بود و خط به‌عنوان هویت، فرهنگ و عنصر اصلی هر کشوری محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این انجمن تا کنون ۳۰ نفر موفق به کسب رتبه ممتاز خوشنویسی شده‌اند، گفت: در این نمایشگاه به مناسبت هفته خوشنویسی و با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ خوشنویسی و به یاد پیشکسوتان این عرصه و همچنین کسانی که در این مسیر قدم برداشته و قلم‌فرسایی کرده‌اند بیش از ۶۵ اثر از ۱۲ هنرمند خوشنویس شهرستان به نمایش گذاشته شده است.
رحیمی آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه را به شیوه غبار، قطعه، چلیپا، کتیبه و سیاه مشق و در قالب خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه تا پایان مهرماه در دو نوبت صبح ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر و در عصر از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برای بازدید علاقه‌مندان به این هنر در محل انجمن خوشنویسان شعبه شیروان واقع در خیابان شفای ۵، پلاک ۴۷ دایر است.
از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان به دارندگان آثار در این نمایشگاه آقایان علی رحیمی، سیدمحمد باقرزاده، قربان گواهی، مهدی جعفری، مهدی عباسیان، یاسین افرا، حمید صائب، محمد با اصل، حمید رحمتی، محمد محمد‌نژاد و خانم‌ها زکیه شفیق و فاطمه فریدا لوح یادبود اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار