استاندار خبر داد:

افتتاح ۳ هزار و ۳۰۴ پروژه در ایام دهه فجر در آذربایجان شرقی

قطار پیشرفت دولت بعد از رکود چندین ساله، به راه افتاده است

تبریز(پانا)- استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که قطار پیشرفت دولت بعد از رکود چندین ساله، به راه افتاده است، از افتتاح ۳ هزار و ۳۰۴ پروژه در ایام دهه فجر در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۳ هزار و ۳۰۴ پروژه در ایام  دهه فجر در آذربایجان شرقی

زین العابدین رضوی خرم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی به مناسبت دهه فجر، ضمن تبریک عید بزرگ انقلاب و مردم ایران اظهار داشت: خدا را شکر می کنیم که ۴۴ امین بهار انقلاب را جشن می گیریم و وعده های انقلاب‌ علی رغم دشمنی های مکرر و متداوم، تحقق یافته است.

وی افزود: این انقلاب، جزو بزرگترین پیروزی های جهان اسلام است. در نگرش رهبری، حضور مردم، عامل اصلی موفقیت است. دولت ۱۳، گفتمان خود را که در بستر پیشرفت است، بر پایه عدالت و هویت بنا نهاده است و افتخارش این است که خود را خادم مردم می داند و لذا فساد ستیزی، قانون گرایی، تولید محوری و... جزو الزامات دولت سیزدهم است و می توان گفت که با شناسایی ظرفیت های بالقوه، چالش ها و برنامه ریزی برای پروژه های نیمه تمام، قطار پیشرفت دولت بعد از رکود چندین ساله ، حرکت کرده و شروع آن از آذربایجان شرقی است.

افتتاح ۳ هزار و ۳۰۴ پروژه در استان در ایام دهه فجر

وی ادامه داد: مصوبات دولت در سفر ریاست جمهوری، تحول بزرگی در استان ایجاد خواهد کرد. لازم به ذکر است که در ایام دهه فجر، ۳ هزار و ۳۰۴ پروژه افتتاح خواهد شد که ۲ هزار و ۳۹۴ پروژه شهری و ۹۱۰ پروژه روستایی است که با سرمایه گذاری ۱۳ هزار ۷۹۹ میلیارد تومان و ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو در استان افتتاح می شود.

وی گفت: طرح های آماده افتتاح شامل ۲ هزار و ۳۹۴ طرح شهری و ۹۱۰ طرح روستایی است.

خرم با اشاره به اینکه این طرح ها ۹ هزار و ۲۹ فرصت شغلی در شهرها و چهار هزار و ۶۰۳ فرصت شغلی در روستاها ایجاد می کند، گفت: دهه فجر امسال ۱۸ طرح هم با ۲۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

پدافند غیر عامل، اولویت اصلی استان

رضوی خرم با بیان این که یکی از اولویت های اصلی و اساسی استان و مدیران بحث پدافند غیرعامل است، افزود: به وسیله پدافند غیر عامل می‌توانیم قسمتی از آسیب های مختلف در حوزه های صنعتی، زیست محیطی و... را کاهش دهیم و لذا حوزه زیست محیطی هم برای پالایشگاه و هم برای پتروشیمی اقدامات بسیار مهمی انجام یافته که یکی از این اقدامات که قرار است در دهه فجر افتتاح شود، ۲ پروژه ای است که خط سبز پتروشیمی را کاملا تامین می‌کند.

خرم ادامه داد: در حوزه مرزی یکی از مشکلات اصلی سایش رودخانه ارس بوده که باعث از بین رفتن آن میشد اما اقدامی که در این حوزه انجام گرفت، شروع به ساحل سازی رودخانه ارس است که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از این ساحل سازی انجام گرفته و آب در مسیر اصلی خود قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: در حوزه رصد و پایش تصویری اقداماتی برای بهتر شدن وضعیت این حوزه هم طراحی شده و لذا در کوتاه ترین زمان انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: منابعی برای زیر برنامه های پدافند غیرعامل در حوزه زیست محیطی، صنعت، کشاورزی و اقتصادی پیش بینی شده است که امید است با استفاده از متخصصین دانشگاهی در حوزه پدافند غیرعامل برای کاهش خسارت ها اقدامات بسیار مهمی انجام بگیرد.

افزایش ۱۸۶ درصدی اشتغال در آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته

در ادامه این نشست نیز محمد کلامی، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، اظهار داشت: یا توجه به کمی بودن علم اقتصاد می توان آن را با شاخص های مشخصی ارزیابی کنیم و لذا آذربایجان شرقی به لحاظ حمایت از تولید در احیای واحد های راکد و نیمه تعطیل، جزو ۳ استان برتر کشور است.

وی ادامه داد: در بحث حمایت های بانکی در آذربایجان شرقی، شاخص ترین وام های حمایت از تولید در سال گذشته ۱۳۰ درصد افزایش در حساب ها بوده که ۳۰ درصد از آن از استان های دیگر در حساب نشسته بود و لذا در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰، ۱۲۰ درصد جذب اعتبارات و گسترش تسهیلات بانکی داشتیم که نتیجه این اقدامات باعث شده تا استان آذربایجان شرقی رتبه ۳ راه‌اندازی واحد های جدید، راه‌اندازی طرح های توسعی کشور، رتبه ۲ در خصوص جواز ترخیص، رتبه ۱ در خصوص جهاد تاسیس که توسعه برای انتقال ظرفیت بوده و رتبه ۱ کشور در بیشترین طرح ها در بحث اجرایی کردن بدست آورد.

کلامی اظهار کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ جذب سرمایه‌گذار خارجی ۶۶ درصد سرمایه بیشتری جذب کرده است و لذا موضوع حائز اهمیت، این است که اقتصاد، یک شاخص مشخص دارد که آن هم عدد است چرا که همه موارد به طور کامل مشخص است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال، ۱۸۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشتیم که استان آذربایجان شرقی مقام اول کشور را در راستای راستی آزمایی میزان اشتغال های ایجاد شده، بدست آورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار