شهردار منطقه ۱۴:

بسترهای محیطی از مهم‌ترین عوامل آموزش و تربیت کودکان محسوب می‌شوند

بوستان خدمت با هدف افزایش سرانه تفریحی در منطقه ۱۴ احداث شد

تهران (پانا) - شهردار منطقه ۱۴ ضمن اشاره به اینکه بسترهای محیطی از مهم‌ترین عوامل آموزش و تربیت کودکان محسوب می‌شوند، از احداث بوستان خدمت در منطقه ۱۴ با هدف افزایش سرانه‌های تفریحی، در راستای تحقق شعار «تهران، شهری برای همه» خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بسترهای محیطی از مهم‌ترین عوامل آموزش و تربیت کودکان محسوب می‌شوند

ایجاد بوستان‌‌های بیشتر و کاربری های تفریحی ضمن توجه بر لزوم توسعه سرانه‌های عمومی و تفریحی در کلان‌شهرها، با استفاده بهینه از فضاهای خالی و حاشیه‌‌ای، در دستور کار شهرداری منطقه ۱۴ قرار دارد.

محمدامین سالاری پور؛ شهردار منطقه ۱۴ با تاکید بر اینکه ارتقاء و غنی سازی سرانه های تفریحی در رشد فردی، تعامل های اجتماعی، تقویت حس تعاون شهروندان و کودکان تاثیرگذار است، در گفت‌وگو با پانا گفت: «امروزه بوستان های شهری بخشی جدایی‌ناپذیر از مجتمع های زیستی و فضاهای عمومی، به ویژه کلان شهرها محسوب می شوند و در برآورده ساختن نیازهای اجتماعی و فردی شهروندان نقش اساسی و مهمی را ایفا می‌کنند. این فضاها بخش عمده ای از زمان و محیط روزمره مردم از جمله کودکان را به خود اختصاص می دهند و به همین دلیل ارتقا و غنی سازی این فضاها می‌تواند در رشد فردی، تعامل های اجتماعی، تقویت حس تعاون و حتی آموزش شهروندان و کودکان موثر باشد.»

وی ادامه داد: «با توجه به ویژگی های خاص رشد، سلامت و امنیت کودکان، همواره بخشی از کارکرد فضاهای باز شهری از جمله بوستان ها به کودکان اختصاص می یابد. از این رو آماده سازی محیط های باز شهری از جمله بوستان ها برای کودکان به عنوان شهروندان و سازندگان آینده شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این راستا بر آن شدیم تا با هدف ارتقای کیفیت زندگی و توسعه فضاهای تفریحی کودکان، بوستان خدمت را در منطقه ۱۴ احداث کنیم.»

سالاری پور ضمن اشاره بر آغاز عملیات احداث بوستان خدمت در منطقه ۱۴ افزود: «این بوستان به مساحت ۸۷۴ مترمربع در محله شکوفه خیابان صدرعاملی در حال احداث است و به منظور ارتقای نشاط شهروندان به ویژه کودکان، به ایستگاه تندرستی و نصب ست بازی کودکان و برج نوری مجهز می شود. پس از طراحی عملیات عمرانی، محوطه سازی نیز با طراحی زمین بازی و ست بدنسازی مخصوص توان‌یابان در این بوستان تعبیه و تا هفته های پیش رو افتتاح می شود.»

وی با بیان اینکه بوستان های کودک و فضاهای بازی از مهم ترین فضاهای آموزشی دانش آموزان محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: «با تکیه بر ویژگی های منحصر به فرد کودکان، به عنوان بخش مهمی از شهروندان، ضرورت و اهمیت بهره گیری از قابلیت بوستان های شهری به منظور رشد خلاقیت آنها همواره دارای اهمیت است. در این راستا برخی از اصول و معیارهای طراحی بوستان های شهری در تناسب بارشد و شکوفایی خلاقیت کودکان ارائه می شود، همچنین مشارکت آنها در فرایند طراحی بوستان های کودک و فضاهای بازی به عنوان یکی از راهکارهای فعال و پویا برای کودکان پیشنهاد می شود.»

شهردار منطقه ۱۴ضمن اشاره به اینکه بوستان ها از عمده ترین عوامل تاثیرگذار بر رشد و آموزش شخصیت کودکان محسوب می شوند، اظهار کرد: «از آنجا که محیط از عمده ترین عوامل تاثیرگذار بر رشد و آموزش شخصیت انسان است، کودکان نیز می توانند متاثر از محیط، رشد پیدا کنند. فضاهای شهری مثل پارک ها و بوستان ها بخشی از زمان و محیط زندگی روزمره کودکان را به خود اختصاص می دهند که ارتقا کیفیت این فضاها می تواند در سلامت و رشد قوای جسمی، تقویت تعاملات اجتماعی و همبستگی گروهی و حتی آموزش و رشد و خلاقیت کودکان موثر باشد. به این منظور ایجاد بوستان‌‌های بیشتر و کاربری های تفریحی، با توجه به لزوم توسعه سرانه‌های عمومی و تفریحی در کلان‌شهرها، با استفاده بهینه از فضاهای خالی و حاشیه‌‌ای در دستور کار منطقه ۱۴ قرار دارد.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار