لزوم مقابله با به کارگیری کودکان زیر 15 سال در حوزه خدمات شهری

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران نسبت به کارگیری کودکان زیر 15 سال توسط پیمانکاران شهرداری واکنش نشان داد و آن را غیر قانونی و غیر انسانی توصیف کرد .

کد مطلب: ۱۳۴۲۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم مقابله با به کارگیری کودکان زیر 15 سال در حوزه خدمات شهری

ناصر امانی در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ممنوعیت به کارگیری افراد کمتر از ۱۵ سال بر اساس قانون کار، اظهار کرد: به کارگیری افراد ۱۵ تا ۱۷ سال نیز باید معاینات پزشکی شوند و بار سنگین حمل نکرده و یا در شب کار کنند.

وی افزود: ماده ۷۹ قانون کار توسط پیمانکاران حوزه خدمات شهری شهرداری تهران در هفته قبل نقض شد و از شهرداری اظهار نظر رسمی در این خصوص نشنیدیم اما معاون خدمات شهری اعلام کرده که در صورت مشاهده برخورد لازم را انجام خواهیم داد.

امانی با بیان اینکه بنده نیز ۲ کارگر کمتر از ۱۵ سال را دیده ام، یادآور شد: این اقدام علاوه بر اینکه غیرقانونی است غیرانسانی نیز محسوب می‌شود؛ دلیلی وجود ندارد که چون این افراد، اهل کشور همسایه هستند در ساعات سرد توسط پیمانکاران به کار گرفته شوند؛ لذا از شهرداری می خواهم موضوع را بررسی کند و با پیمانکارانی که قانون را نقض کردند برخورد شود و اسامی آنها اعلام عمومی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم اختیارات شورا نادیده گرفته شود، گفت: سال قبل شهرداری در خصوص انتصاب پست های سازمانی ابلاغی داشت و اعلام کردند اشتباه شده و از سال قبل تا کنون، پست های سازمانی مرتب تغییر می کنند. ممکن است که اگر این تغییرات به شورا بیایند موافقت کنیم لذا باید به شورا برای تصویب بیاید و در شورای اداری نمی توان تصویب کرد. هرآنچه در شورا تصویب نشده غیر قانونی است.

احمد صادقی عضو دیگر شورای شهر تهران هم در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه ستاد هماهنگی مشارکت های محلی، اظهار کرد: شورایاران رابطی بین مردم و شورا بودند و حال هیچ فضای جایگزینی برای این ارتباط ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت بر عهده شورا قرار گرفته که رویکرد اجتماعی و مشارکتی پیگیری شود، خاطرنشان کرد: طرح «من شهردارم» نیز در همین راستا اجرایی شده است اما علاوه بر این ضروری است که فضای بیشتری برای مشارکت اجتماعی ایجاد شود.

صادقی تأکید کرد: سیاست گذاری و تعیین جهت گیری مدیریت محلات شهر تهران، انتخاب ناظران شورا در هریک از محلات و ایجاد ساختار جایگزین مدیریت محله و برقراری ارتباط ساختارمند بین مردم و مدیریت شهری ضروری است و باید موضوع تا زمان ارائه گزارش به مردم پیگیری شود تا بهتر و بیشتر از ظرفیت مردم به نفع آنها استفاده کرد.

زهرا شمس احسان دنیز در تذکری با تأکید بر اینکه کن یکی از ریه های تنفسی شهر تهران است، اظهار کرد: طرح ویژه ای در خصوص معماری کن در سال ۹۹ تصویب شده و با توجه به استقبال پایین مردم و لزوم انطباق طرح با طرح موضعی ساماندهی رودخانه، بازنگری هر دو طرح با هدف اجرایی تر کردن آن در بافت فرسوده و باغات در دستور کار مدیریت شهری است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران افزود: حفاظت این اراضی رسالتی گریزناپذیر است و برای خلق فضاهای سازنده و پویا باید رویکرد حفاظت سبز رود دره و رعایت الزامات کیفی و کمی رود دره کن از اولویت های مدیریت شهری باشد.

وی تأکید کرد: باید از سوی شهرداری اقدامات لازم برای رفع ابهامات صورت بگیرد و طرح حفاظت و صیانت باغات و حفظ حریم روددره کن انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار