یک عضو شورای شهر در گفت‌وگو با پانا بر حفظ ساختمان شماره۲ شهرداری به عنوان میراث ملی تاکید کرد؛

ساختمان «اطلاعات» فروشی نیست!

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران از مخالفت با فروش ساختمان شماره 2 شهرداری که معروف به ساختمان روزنامه اطلاعات است، خبر داد و بر ضرورت موزه شدن این سازه قدیمی به عنوان میراث ملی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ساختمان «اطلاعات» فروشی نیست!

ساختمان شماره دو شهرداری تهران که به معروف به ساختمان روزنامه اطلاعات است باز هم در لیست فروش املاک شهرداری تهران قرار گرفت. ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در گفت وگو با پانا درباره فروش ساختمان قدیمی روزنامه اطلاعات و ایجاد پردیس شهرداری گفت: «من در جلسه برنامه و بودجه که آقای زاکانی هم حضور داشت، درباره این مساله صحبت کردم. به این نکته اشاره کردم که بنا بوده که دور تا دور پارک شهر به پردیس مدیریت شهری تبدیل شود. ما دیگر نباید دوباره کار را از صفر شروع کنیم. به همین دلیل شما دیدید که حتی اولویت این موضوع هم رأی نیاورد و ما حتما به اصل آن هم رای نمی‌دهیم و فکر نمی‌کنم اکثر اعضا موافق این جریان باشند.»

در دوره مدیریت شهری پنجم نیز این ملک در لیست فروش قرار گرفت و قرار بود با بنیاد مستضعفان تهاتر شود. اما در صحن شورای شهر با آن مخالفت شد. در آن دوره احمد مسجد جامعی در مخالفت با فروش این ملک در صحن شورای شهر تهران گفته بود: «خوب بود دوستان قبل از ارائه این لیست، اطلاعات زمینه‌ای به ما می‌دادند. ساختمان روزنامه اطلاعات به عنوان قدیمی‌ترین روزنامه ایران مطرح است و این ساختمان موقعیت ویژه‌ای به لحاظ جایگاه خبری دارد. چرا که به مجلس، قوه قضاییه و ریاست جمهوری نزدیک است.»

وی ادامه داد: قرار بر این بود که دو موضوع برای این ساختمان پیشنهاد شود. یکی موزه مطبوعات و یکی هم موزه چاپ. از جهتی این ساختمان جزو فضای قدیمی شهر تهران است.

حجت نظری عضو دیگری شورای شهر پنجم نیز گفته بود: «ما باید سعی کنیم سرمایه‌های شهر را حفظ کنیم. از باب مسئولیتی که خود ما در شهر داریم. ساختمان روزنامه اطلاعات نه فقط از باب روزنامه اطلاعات، بلکه به عنوان میراث ملی باید حفظ شود و این را هم در نظر بگیرید که کسی که این ساختمان را می خرد، اگر نتواند ساخت و ساز کند، سودی برایش نخواهد داشت. لذا در صورت فروش این ساختمان حفظ نخواهد شد.»

در نهایت ساختمان روزنامه اطلاعات از لیست املاک قابل فروش حذف شد.

این ساختمان پس از مدت‌ها پیگیری به شهرداری تهران تحویل داده شد اما مدت‌هاست از آن استفاده بهینه نمی‌شود. آن زمان شهردار وقت در جریان بازدید از این ساختمان از جلسات مکرر و پیگیری‌های 2ساله جهت تحویل ساختمان مذکور سخن گفته بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار