با ایجاد تغییر در سیستم فرآورش پالایشگاه گازمایع مارون؛

تولید گازوئیل مصرفی چاه های نفت در مناطق نفت خیز جنوب ممکن شد

خبرگزاری پانا : مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با تغییر سیستم فرآورش پالایشگاه گاز مایع مارون، تولید روزانه بیش از ٦٤١ هزار لیتر گازوئیل مصرفی چاه های نفت در این شرکت محقق شد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شانا، در مناطق نفت خیز جنوب، مهندس حمید بورد افزود: این اصلاحیه به منظور تامین گازوئیل مصرفی در حفاری چاه‌های نفت و گاز و تامین بخشی از سوخت مایع مصرفی نیروگاه‌های تولید برق کشور از سوی کارشناسان این مدیریت و شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری انجام شده است.

وی با بیان این که خوراک این پالایشگاه از مایعات گازی مخزن مارون خامی تامین می‌شود، اظهار کرد: از فرآورش مایعات گازی علاوه بر گازوئیل خام(RG-٥٠٠)، ١٧٣ هزار لیتر بنزین طبیعی نیز تولید می‌شود که می‌تواند به پتروشیمی بندرامام ارسال شود.

بورد گفت: بر اسـاس بررسـی های به عـمـل آمده امکان تولید حداکثر ٢ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر گازوئیل خام و بیش از ٦٢٥ هزار لیتر بنزین طبیعی در پالایشگاه گاز مارون وجود دارد که تحقق آن نیازمند تکمیل فاز دوم توسعه میدان مارون خامی، نصب تجهیزات جدید در قالب پروژه "ذخیره‌سازی و بارگیری محصولات پالایشگاه گازمایع مارون" است که مراحل اجرایی آن در دست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب یادآور شد: پالایشگاه گاز مارون در سال ١٣٦٨ با هدف تولید گاز مایع خانگی (LPG) طراحی و راه‌اندازی شد و در سال‌های گذشته نیز از این پالایشگاه برش مایع مورد نیاز حفاری به صورت آزمایشی تولید شده است.

پالایشگاه گاز مایع مارون در ٩٥ کیلومتری جنوب شرقی اهواز و در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار