هفتمین کارت زرد مجلس به کابینه دولت؛

وزیر ارتباطات هم از ‌نمایندگان کارت زرد گرفت

تهران (پانا) - نمایندگان مردم در مجلس پس از طرح سوال نماینده اصفهان از وزیر ارتباطات درباره علت عدم اجرای قانون به‌کارگیری ایثارگران در شرکت مخابرات، از توضیحات وی قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارتباطات هم از ‌نمایندگان کارت زرد گرفت

‌نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 4 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال عباس مقتدایی نماینده اصفهان از عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص اینکه علت عدم اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات از سوی جنابعالی و شرکت مخابرات چیست، با 109 رأی موافق، 115 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از توضیحات وزیر قانع نشدند و به این ترتیب وزیر کارت زرد دریافت کرد.

حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح گزارش سوال نماینده اصفهان از زارع پور گفت: ‌در اجرای ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سؤال فوق در جلسه رسمی مورخ 31/5/1401 کمیسیون اجتماعی با حضور تعداد 16 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده محترم سؤال کننده و وزیر محترم، مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه ارسال می‌گردد.

وی ادامه داد: در متن سوال نماینده اصفهان از وزیر ارتباطات آمده است: علت استنکاف جنابعالی و شرکت مخابرات از اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات چیست؟ چرا جنابعالی در قامت وزیر جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت حاکمیتی خود برای اجرای قانون استفاده نمی کنید؟‌

شرکت مخابرات برای تبدیل وضعیت نکردن ایثارگران پشت سوژه خصوصی بودن سنگر گرفته است

‌عباس مقتدایی ‌در تشریح سوال خود از وزیر مخابرات مبنی بر علت عدم اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات از سوی جنابعالی و شرکت مخابرات چیست، گفت: برای اینکه این طرح سوال در صحن علنی مجلس پیگیری نشود بنده مراحلی را طی کرده ام که برای شما نمایندگان تشریح می کنم. مسئله ما در این طرح سوال این نیست که مخابرات شرکتی خصوصی است یا دولتی، بلکه موضوع چیز دیگری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال عنوان می کند که شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است، ما هم می پذیریم، سوال این است که چرا یک مجموعه تکالیف قانونی خود را نسبت به کسانی که باید برای آن ها کاری انجام دهد کاری نمی کند و پشت سوژه خصوصی بودن سنگر گرفته و با هر پیگیری به ما می گویند در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: براساس قانون مصوب مجلس شرکت مخابرات باید نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر اقدام می کرد اما این اقدام در سال 1400 انجام نشد و این طور عنوان کردند که حتی این کار را انجام نمی دهیم اما ما پیگیری کردیم و بسیار هم دلمان می خواست که اخلاق را رعایت کنیم لذا بر همین مبنا در آبان ماه 1400 به وزیر ارتباطات تذکر کتبی دادم و در اسفندماه نیز به رئیس جمهور تذکر دادم و همانجا به وزیر ارتباطات اعلام کردم اگر تکالیف قانونی اجرایی نشود، اعمال ماده 234 را در دستورکار قرار خواهم داد.

وی اضافه کرد: در همان ماه به معاون اول رئیس جمهور نامه ای زدم و به بنیاد شهید نیز عنوان کردم چرا شما که متولی این کار هستید وظایف خود را انجام نمی دهید که در پاسخ به این نامه بنیاد شهید عنوان کرد عملکرد شرکت مخابرات به عنوان دستگاهی که تکالیف خود را به طور کامل انجام نداده است در گزارش های ارسالی لحاظ شده است.

مقتدایی با بیان اینکه طی این مراحل طرح سوال انجام دادم، اضافه کرد: حتی از اداره قوانین مجلس شورای اسلامی تقاضا کردم نسبت به خصوصی یا دولتی بودن شرکت مخابرات نظر بدهند که معاون قوانین مجلس تصریح کرده است که این شرکت مشمول بند (د) تبصره 20 قانون بودجه قرار گرفته و افرادی که به صورت تمام وقت در این شرکت فعالیت می کنند با رعایت شرایط قانونی تبدیل وضعیت شوند.

تبدیل وضعیت بیش از ۲۳۰۰ ایثارگر در وزارت ارتباطات

‌عیسی زارع پور ‌در جریان سوال نماینده مردم اصفهان در مجلس از خود مبنی بر علت عدم اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات گفت: حلول ماه رجب و ایام ولادت امام باقر (ع) را خدمت عزیزان تبریک می گویم. خدا را شاکرم که امروز در این جلسه حاضر شدم تا اقداماتی که برای ایثارگران در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده را گزارش کنم.

وی افزود: ما در وزارت ارتباطات بعد از تصویب بودجه سال های 1400 و 1401 و پیرو تبصره 20 و بند (د) و (و) برای تبدیل وضعیت ایثارگران اقدامات گسترده ای را شروع کردیم. این وزارتخانه در بخش های مختلف کار تبدیل وضعیت ایثارگران را در 9 دستگاه تابع این وزارتخانه شروع کرد، از این رو تا به امروز که بنده در خدمت شما هستم، این وزارتخانه 2373 نفر از عزیزانی که مشمول این قانون می شدند را تبدیل وضعیت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار