استاندار تهران:

میزان برداشت ازآب‌های زیرسطحی منجر به فرونشست زمین خواهد شد

اسلامشهر (پانا) - استاندار تهران گفت اگر در مدیریت منابع آب دقت نکنیم، طبیعتاً میزان برداشت از آب‌های زیرسطحی منجر به فرونشست زمین خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
میزان برداشت ازآب‌های زیرسطحی منجر به فرونشست زمین خواهد شد

علیرضا فخاری، استاندار تهران در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان اسلامشهر با همراهی مهدی شریفیان، نماینده ‌مجلس شورای اسلامی و حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر از تعدادی طرح‌های عمرانی و زیرساختی از جمله، روند آماده‌سازی بندر خشک آپرین و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر بازدید کرد.

استاندار تهران در جلسه بررسی مشکلات و مسائل شهرستان اسلامشهر که در سالن جلسات فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: هدف از حضور در شهرستان اسلامشهر، پیگیری مصوبات سفر اخیر رئیس‌جمهور به شهرستان اسلامشهر است و در رابطه با موارد مهمی از جمله،ارتباطات، مترو، منابع آب،نهضت ملی،مسکن مهر، آموزش و پرورش و بندر خشک آپرین با همراهی مدیران استانی و شهرستان تبادل نظر انجام شد.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب سفر ریاست جمهوری به شهرستان تخصیص یافت که تاکنون حدود ۲۴۴ میلیارد تومان جذب شده و پیگیر الباقی اعتبارات نیز هستیم تا به موقع محقق شود.

استاندار تهران تصریح کرد: در حوزه آب نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت هستیم و در این زمینه بازچرخانی آب، استفاده از پساب و ساماندهی و ممیزی مصرف آب در حوزه‌های شرب، صنعت و غیر مورد بررسی قرار گرفت و در مورد فرونشست زمین ادامه داد، اگر در مدیریت منابع آب دقت نکنیم، طبیعتاً میزان برداشت از آب‌های زیرسطحی منجر به فرونشست زمین خواهد شد.

فخاری در رابطه با تعطیلی روز پنجشنبه ادارات شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: این موضوع نیازمند بررسی کارشناسی است، البته اگر جامعه هدف را در سطح شهرستان‌ها پیگیری کنیم به نظر می‌رسد عدم تعطیلی بهتر خواهد بود، اما اگر نظر کارشناسی مغایر با این امر باشد حتماً تجدید نظر صورت می‌گیرد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار