معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری کودک و نوجوان:

نوجوانان ما با شرکت در پویش هیس‌طوری‌ درک بهتری نسبت به وقایع خواهند داشت

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری کودک و نوجوان وزارت آموزش و پرورش با بیان این که نوجوانان با شرکت در پویش هیس‌طوری، درک بهتری نسبت به وقایع خواهند داشت، بر اهمیت پویش هیس‌طوری و وظیفه معلمان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نوجوانان ما با شرکت در پویش هیس‌طوری‌ درک بهتری نسبت به وقایع خواهند داشت

سجاد عباسی در گفت‌وگو با پانا گفت: «به نظر بنده غفلت و غارت مکمل یکدیگرند. یعنی ملت‌هایی که مورد غارت قرار می‌گیرند، همواره از بعضی موضوعات غافل هستند.»

وی افزود: «اگر بخواهیم از ملت‌مان در برابر تمامی هجمه‌ها محافظت کنیم، باید ملت آگاهی داشته باشیم و این آگاهی در نسل‌های ابتدایی یعنی در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم به وجود می‌آید.»

وی ادامه داد: «موضوع مهم دیگر این است که بچه‌ها هم اکنون در زمان حال زندگی می‌کنند و آینده‌ای برای خود متصور هستند. یکی دیگر از اهمیت‌های این پویش این است که دانش آموزان آگاهی لازم را نسبت به کشور‌هایی که گردن کلفت‌های دنیا عنوان می‌شوند، به دست می‌آورند و متوجه می‌شوند آنها قبلا در چه وضعیتی بودند. برای مثال باید بدانند کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه و ... از غارت دیگر کشورها و چپاول ثروت‌های آنها به کشورهای ثروتمند تبدیل شده‌اند و امروزه سعی دارند تا این ساختار را در دنیا حفظ کنند.»

عباسی اظهار کرد: «اگر نوجوانان و جوانان ما بدانند که چه حق‌هایی پایمال شده و چه خون‌هایی ریخته شده و پایه‌های این ساختار چیست، درک بهتری نسبت به وقایع خواهند داشت.»

وی افزود: «معلمان سردمداران و پرچمداران مفاهیم در مدرسه هستند. اگر معلمان ما موضوع استعمار را مطرح کرده و مدرسه را با کنش‌ها و ابتکارات خلاقانه طراحی کنند، نوجوان ما نیز ترغیب خواهند شد. لازم به ذکر است که این پویش به دنبال مسئله محور کردن مطالب در آموزش است. معلم‌ها بایستی درگیر ماجرا شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار