وضعیت قیمت خودروهای داخلی بعد از اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو + جدول

تهران (پانا) - این روزها با اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو بازار معاملات خودروی داخلی داغ شده است و به گفته یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در کنار معاملات خودرو، خریدوفروش حواله‌های خودرو نیز رونق گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت قیمت خودروهای داخلی بعد از اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو + جدول

هفته گذشته ثبت‌نام یکی از شرکت‌های تولید خودرو انجام شد و روز شنبه نتایج این قرعه‌کشی اعلام شد. بررسی پانا از وضعیت خریدوفروش قیمت در فاصله ثبت‌نام تا اعلام نتایج قرعه‌کشی نشان داد که نوعی انتظار در بازار خریدوفروش خودروهای خالی وجود دارد و تغییر قیمت خودروها صفر یا نزدیک به صفر بود.

بعد از اعلام نتایج قرعه‌کشی مجدد بازار خریدوفروش خودروی داخلی فعال شد و در دو روز گذشته این خودروها افزایش قیمت متوسط 1 درصد داشته‌اند.

پژو 206 و کوییک و تیبا در دو روز گذشته بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

رضا فراهانی، یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در تهران در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه این روزها خریدوفروش حواله خودرو در کنار خودروهای داخلی رونق گرفته است، گفت: «باوجوداینکه قرار بود قرعه‌کشی خودرو حذف شود اما به دلیل محدودیت تولید خودرو همچنان این روش عرضه خودرو ادامه دارد و همین موضوع نوسان قیمت در بازار ایجاد می‌کند.»

وی افزود: «این در حالی است که آنچه قیمت خودروی داخلی را به حد معقول و مناسب می‌رساند، رقابتی شدن تولید است که آن‌هم ارتباط مستقیم با موضوع تحریم‌ها دارد. اگر تحریم‌ها نباشد و واردات قطعات خودرو آزاد شود، دست تولیدکننده داخلی باز می‌شود و می‌تواند تعداد خودروی بیشتری به بازار برساند. وقتی عرضه و تقاضا باهم متناسب باشد دیگر شاهد این رشد بی‌رویه قیمت خودروی داخلی نخواهیم بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار