رقابت 23 اثر در ‌بخش بین‌الملل جشنواره ‌تئاتر فجر

تهران (پانا) - دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت ۲۳ اثر در بخش مسابقه بین‌الملل حضور دارند.

کد مطلب: ۱۳۴۰۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 23 اثر در ‌بخش بین‌الملل جشنواره ‌تئاتر فجر

‌کوروش زارعی، دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: جایگاه اندیشه و تفکر در تئاتر بسیار والاست. اجرای زنده تاثیر مستقیمی به لحاظ اندیشه و حس و عاطفه بر روی مخاطب می‌گذارد و همین مورد است که آن را بسیار متمایز می‌سازد.

وی افزود: جشنواره از بیست‌وپنج دی ماه با بخش رادیو تئاتر آغاز شد. هر سال همزمان با آثار صحنه‌ای، این بخش نیز برگزار می‌شد و متاسفانه کم‌تر مورد توجه قرار می‌گرفت؛ لذا ما آن را زودتر برگزار کردیم تا این آثار رادیویی جذاب، در میان آثار متنوع صحنه‌ای گم نشود. امروز، افتتاحیه جشنواره تئاتر با اختتامیه بخش مسابقه رادیوتئاتر، نمایش‌نامه‌نویسی و پژوهش همزمان برگزار می‌شود.

زارعی اظهار کرد: ما ۳۵ اثر نمایشی در بخش مسابقه بزرگ ایران، ۲۳ اثر در بخش مسابقه بین‌الملل، ۳۵ اثر خیابانی و ۱۳ اثر در بخش رادیو تئاتر داشته‌ایم که جمعا قریب بر ۱۱۰ اثر نمایشی در این جشنواره اجرا شده و با هم به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: خوشبختانه جشنواره امسال از لحاظ محتوایی از ویترین خوب و متنوعی برخوردار است و همواره سعی بر این بوده که هم در فرم و هم در محتوا، چه در کار‌های خارجی و چه آثار هنرمندان ایرانی، تنوع رعایت شود.

زارعی گفت: گیشه ۷، محل ثبت‌نام مردم است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت و انتخاب سانس مورد نظر خود نسبت به خرید بلیت اقدام کنند. مجموعه تئاتر شهر، تالار وحدت، تالار حافظ، تالار مولوی و به نوعی همه سالن‌های دولتی، میزبان برگزاری تئاتر‌های جشنواره خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار