شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

تشکیل 22 تیم برای بررسی ایمنی ساختمان‌ها؛ 16 هزار ساختمان پایش می‌شود

تهران (پانا) - شهردار تهران گفت برای اولین بار از دو ماه پیش با همکاری ۹ دستگاه ۲۲ تیم تشکیل شد که موضوع ایمنی ساختمان‌ها را از همه نظر مورد پایش قرار دهند که هدف اولیه پایش ۱۶ هزار ساختمان است که تاکنون اطلاعات ۶۰۰ ساختمان برداشت شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل 22 تیم برای بررسی ایمنی ساختمان‌ها؛ 16 هزار ساختمان پایش می‌شود

علیرضا زاکانی ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه آئین رونمایی از بسته حمل و نقل پاک در شنبه امید و افتخار در مورد دلیل عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن گفت: وقتی صحبت از ساختمان ناایمن می‌کنیم مولفه‌های مختلفی دارد و تا الان هیچ وقت با یک نگاه جامع درباره وضعیت ساختمان‌های تهران برداشت نشده است و تنها ناایمن بودن ساختمان‌ها از نظر آتش نشانی پردازش شده که به ۱۲۹ ساختمان ناایمن رسیدند که به متولیان این ساختمان‌ها اعلام شده است که ساختمان‌هایشان را از نظر استانداردهای آتش نشانی ایمن کنند.

وی افزود: برای اولین بار از دو ماه پیش با همکاری ۹ دستگاه ۲۲ تیم تشکیل دادیم که موضوع ایمنی ساختمان‌ها را از همه نظر مورد پایش قرار دهند که هدف اولیه ما پایش ۱۶ هزار ساختمان است که تا الان اطلاعات ۶۰۰ ساختمان برداشت شده است.

زاکانی با بیان اینکه این پایش ساختمان‌ها از بعد ایمنی، سازه و مصالح و ... است، ادامه داد: ساختمان‌ها دو دسته هستند یا ایمن هستند و یا ناایمن که ساختمان‌های ناایمن یا نیاز به بازسازی دارند و یا نوسازی و قرار است بعد از پایش ساختمان‌ها برای آنها شناسنامه صادر کنیم.

وی با بیان اینکه ما مسئول انتشار اسامی ساختمان‌ها نیستیم، بلکه اسامی ساختمان‌های ناایمن را به مراجع قضایی تحویل می‌دهیم، گفت: ما در موضوع ایمنی با کسی تعارف نداریم و از پایش ساختمان‌های بلند کار را شروع کردیم و در مقوله ایمنی جدی هستیم و از من مسئول اقدام بخواهید نه اینکه لیست را منتشر کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار