معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

احیای امور تربیتی در مدارس با ارتقای توانمندی‌های مربیان ممکن خواهد بود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه دوره رشد و توانمندسازی راه مربی گفت احیای امور تربیتی در مدارس فقط با ارتقای توانمندی‌های مربیان ممکن خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۴۰۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
احیای امور تربیتی در مدارس با ارتقای توانمندی‌های مربیان ممکن خواهد بود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، «اصغر باقرزاده» ضمن حضور در آیین اختتامیه دوره رشد و توانمندسازی راه مربی که با هدف هم‌افزایی مربیان تربیتی مدارس شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: اگر مربیان توانمند، باانگیزه، علاقه و پشتکار، به مسائل روز، نوجوان و فضای مجازی آشنایی داشته باشند، تاثیر‌گذاری در مدارس بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت بالای این امر، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با کمک سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و سایر گروه‌های جهادی و تربیتی، تلاش می‌کند تا دوره‌های مختلفی را برای تقویت توانمندی‌های علمی برگزار کند؛ عمده برنامه‌های دوره تربیتی راه مربی به توانمندسازی میدانی، اختصاص داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در مرحله اول دوره رشد و توانمندسازی راه مربی، حدود ۱۰۰۰ نفر از مربیان پرورشی برگزیده از استان تهران، شهرستان‌های استان تهران و همدان، تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند تا بازخورد خوبی از مشارکت در این دوره داشته باشند. در مرحله دوم نیز مربیان به مدارس می‌روند، برنامه‌هایشان را اجرا می‌کنند و از تجربیات خود استفاده می‌کنند و آن را به اشتراک می‌گذارند که بخش مهمی از توانمندی است.

اختتامیه این دوره از راه مربی (ارتقای تونمندی های مربیان تربیتی) در اردوگاه امام صادق(ع) شهرستان دماوند و با حضور اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، «وحید بیگدلی» قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، «مسعود بهرامی» مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، «سعید دهنوی» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل شهرستان‌های استان تهران، «حسین سعیدی‌یکتا» مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران، شورای معاونین استان و سایر مدیران مناطق و مسئولین شهری و شهرستانی دماوند، برگزار شد.

توانمندسازی میدانی مربیان پرورشی در دستور کار است

باقرزاده در گفت‌وگو با پانا که در حاشیه این مراسم انجام شد، با بیان اینکه توانمندسازی میدانی مربیان پرورشی در دستور کار است، گفت: مربی در ایجاد موقعیت‌های تربیتی و به فرموده رهبر انقلاب در احیای واقعی امور تربیتی در مدارس عامل اصلی محسوب می‌شود. امروز نیاز است که مربیان پرورشی در فضاهای واقعی و میدانی حاضر شوند.

وی افزود: اگر مربیان توانمند، با انگیزه، علاقه‌مند و باپشتکار، آشنا به مسائل روز، مخاطب نوجوان و زیست‌بوم جدید فضای مجازی داشته باشیم، قطعا تأثیر ما در مدارس و موقعیت‌های مختلف تربیتی چند برابر خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای رسیدن به این اهمیت، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با کمک شرکای تربیتی خود از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، گروه‌های جهادی و تربیتی و حوزه علمیه تلاش می‌کند که دوره‌های مختلفی برای تقویت توانمندی‌های حرفه‌ای، فنی و علمی مربیان برگزار کند.

باقرزاده ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی به ویژه در گروه تربیتی مدارس صدرا به کمک معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش دوره تربیتی راه مربی را طراحی کردند و عمده برنامه‌های این دوره به توانمندسازی میدانی مربیان اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: این دوره طوری طراحی شده تا علاوه بر نکات فنی و نظری که توسط استادان و کارشناسان مطرح می‌شود، زمینه واقعی برای حضور یک مربی در موقعیت عینی فراهم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در این زمینه از انواع آموزش‌ها برای توانمندسازی میدانی مربیان پرورشی در نظر گرفته شده است و در مرحله نخست تلاش کردیم که حدود یک هزار نفر از مربیان پرورشی برگزیده برخی از استان‌ها از جمله شهر تهران، همدان و شهرستان‌های استان تهران را تحت پوشش این برنامه قرار دهیم.

باقرزاده افزود: با بازخوردی که از خود مربیان، متولیان برگزاری دوره و ناظران داشتیم، تلاش خواهیم کرد تا با اصلاح یا تکمیل این دوره، برای تعداد بیشتری از مربیان در کشور دوره برگزار شود. تاکنون بازخوردی که از خود شرکت‌کننده‌ها داشتیم، بسیار مطلوب بوده و بازخوردی از افرادی که در این دوره شرکت نکردند هم داشتیم که درخواست کردند تا این دوره در شهر و استان‌ آن‌ها برگزار شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: مدت‌هاست که ما برای مربیان پرورشی، دوره‌های واقعی و تاثیرگذار نداشتیم و متاسفانه عمده دوره‌ها به صورت نظری و از طریق مجازی بوده و احتیاج داریم که مربیان ما در فضاهای واقعی و میدانی حاضر شوند.

باقرزاده اضافه کرد: در مرحله دوم، مربیانی که در دوره‌ها شرکت کردند و به مدارس رفتند و برنامه‌هایی را اجرا کردند، مجدد فراخوان داده می‌شوند تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و بخش مهمی از توانمندی را در اشتراک‌گذاری تجارب می‌دانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار