عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با پانا:

کار فرهنگی باید عاقلانه و با مهر و عطوفت همراه باشد

برخورد تند ‌جز اینکه افراد را از فرهنگی دینی و اسلامی که بسیار فرهنگ لطیفی هم هست دور کند اثر دیگری ندارد‌

تهران (پانا) - نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد در حوزه کار فرهنگی با طرد‌کردن افراد یا برخورد تند با آن‌ها هیچ کاری درست نخواهد شد جز اینکه آن‌ها را از فرهنگی دینی و اسلامی که بسیار فرهنگ لطیفی هم هست دور کنیم اثر دیگری ندارد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
کار فرهنگی باید عاقلانه و با مهر و عطوفت همراه باشد

حجت‌الاسلام اکبر احمدپور در گفت‌وگو با پانا درباره مساله حجاب اظهار کرد: «‌افراد در اجتماع مختلف هستند، برخی خیلی مقید هستند و برخی هم ممکن است این تقید را نداشته باشند؛ حال یا به لحاظ خانوادگی یا به لحاظ محیطی و شرایط یا در جایگاهی بوده‌اند که کمتر مسایل شرعی و دینی در آن رعایت شده است.»

وی ادامه داد: «ما باید به‌عنوان افرادی که در این زمینه می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم ‌مخاطب‌شناس باشیم و به همه ابعاد و جوانب توجه کنیم. واقعیت این است که با توجه به وضعیت و شرایطی که جامعه ما دارد اگر می‌خواهیم کار فرهنگی را در اجتماع گسترش دهیم و افراد را نسبت به اسلام و فرهنگ دینی و قرآنی خود علاقه‌مند و متمایل سازیم، باید برخورد ما روان‌شناسانه باشد، باید با صبر، حوصله و بردباری مسایل اسلامی را، هم تبیین کنیم و هم برخوردمان با افراد مختلف باید عاقلانه و هوشمندانه باشد.»

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: «با طرد‌کردن افراد یا برخورد تند با آن‌ها هیچ کاری درست نخواهد شد جز اینکه آن‌ها را از فرهنگی دینی و اسلامی که بسیار فرهنگ لطیفی هم هست دور کنیم اثر دیگری ندارد.»

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: «‌ما نباید افرادی را که ‌ممکن است حجاب‌شان کمتر باشد این‌ها را در جامعه طرد کنیم و آن‌ها را به‌عنوان افرادی که علاقه‌ای به اسلام ندارند یا بیگانه با اسلام هستند معرفی کنیم. خیر، اسلام دامنه بسیار وسیع و گسترده‌ای دارد. همه کسانی که به‌نوعی متاثر از فرهنگ اسلامی هستند یقینا در خیمه اسلام و انقلاب جای دارند.»

حجت‌الاسلام احمدپور تاکید کرد: «ما باید آن‌ها را بپذیریم و با مهر و محبت با آن‌ها برخورد کنیم و اگر دیدگاهی هم داریم آن را با لطافت بیان کنیم. یعنی روانشناسانه بیان کنیم. این توصیه قرآنی است که به پیامبر اکرم می‌فرمایند "وَلَو كُنتَ فَظًّا غَلیظَ القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِكَ..." اگر تو خشن بودی یقینا افراد از کنار تو پراکنده می‌شدند. این قانون خلقت است.»

اکبرپور در پایان تاکید کرد: «در اجتماع اگر هر انسانی بتواند سرلوحه کار و برنامه خود را با مهر و محبت و عطوفت قرار دهد یقینا کارش پیشرفت خواهد کرد اما اگر خشونت را در دستور کار خود قرار دهد یقینا به هیچ جایی نخواهد رسید از جمله در مسایل فرهنگی و دینی و از جمله در حوزه حجاب. ما باید این مسایل را رعایت کنیم تا بتوانیم اثرگذار باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار