احمدپور در گفت‌وگو با پانا:

انجام رسالت اصلی آموزش و پرورش در گرو حمایت دولتی و مردمی است

تلاش مسئولان آموزش و پرورش این است که بُعد پرورشی را تقویت کنند که این موضوع نیازمند حمایت مجموعه‌های مختلف و پشتیبانی از وزارت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت هم حمایت دولتی و هم حمایت مردمی باید از وزارت آموزش و پرورش انجام بگیرد تا بتوانند رسالت اصلی خود را ایفا کنند.

کد مطلب: ۱۳۰۸۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
انجام رسالت اصلی آموزش و پرورش در گرو حمایت دولتی و مردمی است

حجت‌الاسلام اکبر احمدپور در گفت‌وگو با پانا درباره ترویج مولفه‌های تربیت اسلامی، اظهار کرد:‌ «واقعیت این است که ما در حوزه آموزش و پرورش فراز و نشیب داشتیم و تردیدی وجود ندارد که اولویت اول برای حوزه آموزشی، تربیت است. اگر ما نتوانیم تربیت را محقق کنیم، هر نوع آموزش و آگاهی و اطلاع‌رسانی نتیجه مطلوبی نخواهد شد، مگر اینکه بعد دینی، انسانی و تربیتی دانش‌آموزان و دانشجویان را تقویت کنیم. اگر بعد تربیتی تقویت شود، از علم و دانش و اطلاعات و آموزه‌های مختلفی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد بهترین استفاده خواهد شد.»

وی افزود: «هم و غم دولت سیزدهم این است که بعد اسلامی و تربیتی را تقویت کند و ما نیز در کمیسیون آموزش اصرارمان بر این است که آموزش و پرورش باید نسبت به اخلاق و بعد تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان اهتمام داشته باشد و اهمیت قائل شود. مسئولین آموزش و پرورش نیز هم و غم شان این است که بعد پرورشی را تقویت کنند که البته این موضوع نیازمند حمایت مجموعه‌های مختلف و پشتیبانی از وزارت آموزش و پرورش است.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: «دولت نیز باید از آموزش و پرورش حمایت کند به عبارت دیگر هم حمایت دولتی و هم حمایت مردمی باید از وزارت آموزش و پرورش انجام بگیرد تا بتوانند رسالت اصلی خود را ایفا کنند.»

وی با بیان اینکه امکانات بسیاری برای توسعه فرهنگ دینی اسلامی نیاز است، گفت: «تقویت بعد دینی به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری نیاز دارد. کلاس‌ها، نیروی انسانی و امکانات تسهیل‌کننده برای فرهنگ دینی از جمله امکانات سخت‌افزاری است. امکانات هنری و متون مناسب نیز از امکانات نرم افزاری است که باید فراهم شود تا ما بتوانیم فرهنگ دینی را در بین دانش آموزان گسترش دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار