جشن بزرگ مادران و دختران فاطمی در قم برگزار شد

قم(پانا)- جشن بزرگ دختران و مادران فاطمی همزمان با سالروز ولادت ام الائمه(س) در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
جشن بزرگ مادران و دختران فاطمی در قم برگزار شد

جشن دختران و مادران فاطمی به همت حوزه علمیه بانوان جامعه الزهرا و گروه فرهنگی تبلیغی رشد در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام حسینعلی خوئینی مدیر گروه فرهنگی جهادی رشد و از کارشناسان حوزوی طی سخنانی با بیان اینکه عاقبت بخیری انسان در احترام گذاشتن به والدین است، به حدیثی از امام صادق(ع) در مورد جایگاه مادران در اسلام اشاره و تاکید کرد: اطاعت و احترام مادر یکی از دستورات دین اسلام است که امامان و پیامبران بزرگوار بسیار بر آن سفارش کرده اند.

در ادامه فاطمه نقوی از کشور کانادا با شرح علت مسلمان شدن و سکونتش در ایران گفت: وضعیت کشورهای غربی هم خوب و بد دارد و آنچه که بیشتر به نوجوانان نشان میدهند فقط ظواهر است؛ من خودم زندگی در غرب را تجربه کردم و به نظرم زندگی یک مسلمان به ویژه زن در کشور های غرب بسیار سخت و دشوار است.

نقوی با اظهار خرسندی از حضور و سکونت در ایران بیان کرد: پدر و مادرم پس از مدتها تحقیق در مورد کشور های اسلامی به این نتیجه رسیدند که ایران بزرگ ترین حوزه علمیه برای خواهران را دارد و لذا ما برای زندگی به ایران آمدیم.

از دیگر برنامه های مراسم، اجرای دو مولودی خوانی توسط زهرا کاشانی و معصومه دانش زاده، تجلیل از مبلغین مساجد قم و مادرانی با چهار فرزند به بالا و نیز اهدای هدایا به اسامی زهرا و فاطمه بود.

در این مراسم معصومه شریفی معاون امور فرهنگی جامعه الزهرا(س) و ایران روح پرور مسئول بسیج طلاب خواهر نیز حضور داشتند.

دانش آموزان خبرنگار: زهرا قربانی، فاطمه جلالیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار