مشاور وزیر آموزش و پرورش:

دانشگاه فرهنگیان قطب تربیت معلمان است

تبریز( پانا )- مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لازمه همکاری همه جانبه با دستگاه آموزش و پرورش و سهم عظیم دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در تربیت نسل های آینده، دانشگاه فرهنگیان را بعنوان قطب تربیت معلمان در کشور برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان قطب تربیت معلمان است

حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد در جلسه کمیته همکاری آموزش و پرورش گفت: به برکت انقلاب اسلامی ظرفیت دستگاه تعلیم و تربیت بسیار افزایش یافحجتته است و اگر تلاش کنیم رسالت خود را در این راستا بدرستی انجام دهیم اتفاقاتی که در این دستگاه رقم میخورند را می توانیم با دید بهتری ترویج دهیم؛ سند تحول بنیادین حقیقتا سندی بس کامل است که به تمامی ساحت های تربیتی به طور همزمان توجه می کند که در صدر آنها می توان به توجه به امر به معروف و نهی از منکر، آموزش تولی و تبری به دانش آموزان با تاکید بر طرفیت های حوزه های علمیه و البته با تکیه بر معلمان و مربیان اشاره کرد.

وی در رابطه با فعالیت دانش آموزان و همچنین اولیای آنها در مساجد و کانون های مستقر در محلات نیز افزود: حضور نظام مند و منطم روحانیون در مساجد، مدارس و کانون های تربیتی موجب گشته تا به مسائل تربیتی افزون بر دانش آموزان در خصوص اولیا نیز توجه گردد. دانشگاه فرهنگیان بعنوان قطب تربیت معلمان در کشور باید با حوزه های علمیه پیوند داده شود تا با تلفیق هنر و عشق معلمی به همراه آموزه های دینی و تربیتی بتوان به اهداف بلند آموزشی دست یافت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برقراری مراکز علمی و پژوهشی و همچنین بهره مندی از پشتیبانی حوزه های علمیه در مراکز قرآنی و ارتباط با مدارس می تواند در پیشبرد هرچه بهتر برنامه های دستگاه آموزش و پرورش موثر باشد. تا زمانی که اهداف تربیتی به درستی برای افراد جامعه تبیین نشود نمی توانیم شاهد همکاری همه جانبه با این دستگاه باشیم.

وی افزود: ما باید از ظرفیت حوزه های علمیه کمال استفاده را داشته باشیم چراکه همه ما نگران مسئله آموزش هستیم کمااینکه در دوسال اخیر آموزش مجازی کیفیت و تاثیرگذاری مطلوب را نداشته است بنابراین باید برای جبران این امر سعی کنیم تا آموزش های حضوری را با کیفیت بسیار بهتری پیش ببریم.

نیکزاد تاکید کرد: امروز ما نباید منتظر دعوت از سوی آموزش و پرورش باشیم بلکه باید با توجه به شرایط فعلی جامعه و هجمه های وارد از طرف دشمن سعی کنیم تا بهترین برنامه ها را با اهدافی دقیق و برنامه ریزی های اصولی برای دانش آموزان تدارک ببینیم که اگر ما در این خصوص کوتاهی کنیم، دشمن برنامه های خود را در قالبی دیگر به فرزندانمان ارائه خواهد داد.

همچنین شایان ذکر است در پایان این جلسه طی احکامی جداگانه از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب شهر تبریز و رئیس کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان حجت الاسلام و المسلین سید محمد علی آل هاشم، نائب رئیس و دبیر کمیته همکاری استان و رابط آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان منصوب شدند.

بر اساس این حکم حجت الاسلام و المسلمین علی پوررادی بعنوان نائب رئیس، پناهعلی حسینزاده بعنوان دبیر و محمد صادقزاده نیز بعنوان رابط کمیته منصوب گشتند.

خبرنگار دانش آموز پانا: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار